آفتاب

استفاده از بمب نوترونی در یمن؟

استفاده از بمب نوترونی در یمن؟

کارشناسان تسلیحات اتمی فیلم گرفته شده در 20 مه (30 اردیبهشت) از انفجاری در یمن را تحلیل کرده و گفته‌اند به احتمال بسیار زیاد این انفجار ناشی از یک بمب نوترونی بوده و تنها اسرائیل می‌توانسته چنین حمله‌ای را انجام دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه وتران تودی، در تحلیل صورت گرفته توسط این کارشناسان تسلیحات اتمی آمده است: این یک بمب 2000 پوندی متعارف نیست بلکه بسیار بزرگتر از آن است. این بمب ممکن است یک بمب “MOAB” باشد که وزن آن 4000 پوند یا بیشتر است.

در ادامه این تحلیل‌ آمده است: به نظر می‌آید که این یک بمب نوترونی کوچک است. اندازه، رنگ، تاثیرات نوری و مدتی که این بمب بین زمین و آسمان معلق بوده و ابر قارچ شکلی که پس از انفجار به جای گذاشته، اصلی‌ترین نشانه‌های افشا کننده این مساله هستند. در این فیلم فلش‌های پیکسلی سفید رنگی وجود دارند. هنگامی که در یک تصویر فلش‌های پیکسلی سفید وجود دارد به این معناست که نوترون‌هایی از یک انفجار هسته‌ای با آن برخورد کرده‌اند.

اگر پرتوهای این انفجار بسیار زیاد باشد تراشه دوربین را خواهد سوزاند. این یکی از مشکلات بزرگ در انفجار هسته‌ای فوکوشیما در ژاپن بود که به خاطر بالا بودن پرتوها، دوربین‌ها نتوانستند عکس برداری کنند.

در بخش دیگری از تحلیل این فیلم آمده است: انتقال این بمب به احتمال زیاد توسط یکی از جت‌های جنگنده F-16 نیروهای نظامی اسرائیل با داشتن تصویری از پرچم‌ عربستان سعودی بر روی آن صورت گرفته است. آن‌ها حتی دیگر استفاده از آن را پنهان نمی‌کنند. آن‌ها تنها به صورت علنی این مساله را نمی‌پذیرند و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز در این باره نه کاری انجام می‌دهد ونه حرفی می‌زند. این یک جنایت جنگی واقعی است. سازمان ملل این مساله را انکار می‌کند مگر آنکه آمریکا، فرانسه یا انگلیس شکایت کنند. در این خصوص روسیه و چین نیز حرفی نمی‌زنند. این دومین استفاده مشهور از انرژی اتمی در یمن توسط عربستان سعودی است.

انتهای پیام

کد N833729

وبگردی