آفتاب
نماینده قزوین:

تیم مذاکره کننده نماینده جمهوری اسلامی است نه حزب و گروهی خاص

تیم مذاکره کننده نماینده جمهوری اسلامی است نه حزب و گروهی خاص

نماینده مردم قزوین در مجلس با اشاره به مذاکرات ایران با 1+5 گفت که تیم مذاکره کننده نماینده‌ی جمهوری اسلامی است نه نماینده حزب و گروه و یا جریانی خاص در کشور.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، داوود محمدی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه، سالروز فتح خرمشهر، روز پاسدار و جانباز عنوان کرد‌: وقتی نمایندگان این مملکت با بیگانگان در حال مذاکره هستند وظیفه‌ی همه‌ی ما حمایت جدی و پشتیبانی تمام عیار از آنهاست.

او ادامه داد: به این فرزندان رشید ملت متذکر می‌شوم تا نسبت به اجرای دقیق منویات رهبری مبنی بر تثبیت حق غنی سازی، تاکید بر تحقیق وتوسعه، حرکت به سمت غنی سازی هسته‌ای، برداشتن یکجای تحریم‌ها، عدم امکان دسترسی به تاسیسات نظامی و در یک کلمه حفظ حقوق ملت و پاسداشت خون شهدای هسته‌ای اهتمام جدی داشته باشند و بر آن پافشاری کنند.

نماینده مردم قزوین با اشاره به تذکرات نمایندگان برای افزایش حقوق فرهنگیان، گفت: جامعه فرهنگی انتظار دارد قدمی عملی در این زمینه برداشته شود. ما طرحی دو فوریتی که صرفا برای افزایش حقوق پرسنل آموزش و پرورش طراحی شده را پیشنهاد کردیم. از نمایندگان می‌خواهم اقدام حمایتی جدی از این طرح به عمل آید تا تبعیضی که فرهنگیان نسبت به آن معترضند نیز برطرف شوند. همچنین وزیر مربوطه نیز دولت را مجاب به اعطای حقوق حقه معلمین کند.

او متذکر شد:این روزها وزیر در مصاحبه‌های خود مرتباً به پرداخت مطالبات فرهنگیان اشاره می‌کند. به نحوی که تلقی عمومی این است که این موضوع نیز مطالبه جدیدی است. آقای وزیر صراحتاً اعلام کنند که اینها معوقاتی است که پرداخت آن چند سال به تعویق افتاده است.

محمدی در ادامه نطق خود از وزیر کشور خواست لایحه تقسیمات کشوری را اجرا کند و خطاب به مسئولین کشوری گفت: چه زمانی باید به فریاد بازنشستگان رسیدگی شود. آیا یک بازنشسته که همه عمر مفید و جوانی‌اش را صرف خدمت به مردم کرده و حالا که به پیری رسیده و هزینه‌هایش مضاعف شده می‌تواند با 700 هزار تومان امرار معاش کند و شرمنده اهل و عیالش نباشد؟ امروز مجلس و دولت موظفند به دور از شعار، گامی عملی و خدمتی ماندگار برای بازنشستگان به یادگار بگذارند.

او از بیکاری نیز انتقاد کرد و افزود: 42 درصد تحصیلکردگان بیکار‌ند و وضعیت کارگران نیز اسفناک است. امسال مجلس بودجه اشتغال را از 1000 میلیارد تومان به 4 هزار میلیارد تومان افزایش داد. دولت در حوزه عمل به گونه‌ای اقدام کند که این رشد 400 درصدی برای جوانان جویای کار مشهود باشد.

نماینده قزوین در پایان نطق خود از دولت خواست هرچه سریع‌تر برای تأمین آب شرب شهر آبیک و 100 روستای استان قزوین اقدام کند.

انتهای پیام

کد N833643

وبگردی