آفتاب

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان

برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان

مردم لهستان امروز (یکشنبه) برای شرکت در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری به پای صندوق‌های رای رفتند و رقابتی شانه به شانه میان رهبر کنونی این کشور و نامزد اپوزیسیون در جریان است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری بلومبرگ، دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان امروز در حالی آغاز شده است که براساس نظرسنجی‌ها، رقابت آندژی دودا، نامزد اپوزیسیون و برونیسلاو کوموروفسکی، رئیس جمهوری کنونی لهستان بسیار نزدیک است. کوموروفسکی 62 ساله از زمان نظرسنجی‌های ماه مه، در پنج نظرسنجی پیشتاز بوده است و در مقابل دودا نتایج سه نظرسنجی را از آن خود کرده است.

حوزه‌های رای گیری از ساعت هفت صبح به وقت محلی کار خود را آغاز کرده‌اند و رای گیری تا 9 شب ادامه خواهد داشت. نتایج نظرسنجی پس از انتخابات پس از بسته شدن حوزه‌های رای گیری اعلام می‌شود و نتایج اولیه احتمالا دوشنبه اعلام می‌شود. دور دوم انتخابات به نوعی سنجش میزان رضایت مردم از هشت سال ریاست جمهوری کومورفسکی و متحدان آن در حزب "پلتفورم مدنی" است.

دودا با به چالش کشیدن سیاست‌های دولت از جمله افزایش سن بازنشستگی و افزایش نرخ مالیات سعی در جلب نظر رای دهندگان دارد. چنانچه وعده‌های نامزدها عملی شود، موجب می‌شود که لهستان طی پنج سال آتی 20 درصد رشد کند. حزب قانون و عدالت متعلق به آندژی دودا می‌خواهد از این انتخابات به عنوان ابزاری برای پیروزی در انتخابات پارلمانی پاییز استفاده کند و بدین ترتیب به سلطه پلتفورم مدنی به عنوان حزبی با بیشترین سال‌های حکومت از زمان فروپاشی کمونیسم در 1989 پایان دهند.

انتهای پیام

کد N833642

وبگردی