آفتاب

تظاهرات جهانی در محکومیت حکم اعدام مرسی ادامه دارد

تظاهرات جهانی در محکومیت حکم اعدام مرسی ادامه دارد

جمع زیادی از مردم مراکش، کانادا، آمریکا، فرانسه و فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی صدور حکم اعدام علیه رئیس جمهور برکنار شده مصر و تعدادی از رهبران اخوان المسلمین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، جمع زیادی از اقلیت‌های عرب در مقابل کنسولگری مصر در شهر مونترال کانادا صدور حکم اعدام محمد مرسی، رئیس جمهور برکنار شده مصر و صدها تن دیگر از مخالفان "کودتای نظامی" را محکوم کرده و خواهان اخراج سفیر مصر از کانادا شدند.

جمعی از جمعیت‌های حقوقی در پاریس نیز با برگزاری تظاهرات "نظام کودتا" و صدور حکم اعدام علیه اخوان المسلمین در مصر را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان از فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه خواستند تا واکنشی جدی را علیه اعدام‌ها در مصر نشان دهد.

فلسطینی‌های ساکن اراضی اشغالی نیز با برگزاری تظاهرات گسترده در شهرک "کفرکنا" در الجلیل شعارهایی را علیه عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری مصر سر داده و خواهان بازگشت دموکراسی به مصر شدند.

در نیویورک نیز جمعی از اقلیت‌های مصری در مقابل کنسولگری این کشور تجمع کرده و صدور حکم اعدام مرسی و رهبران اخوان المسلمین را محکوم کردند.

جمعی از مراکشی‌ها نیز در مقابل سفارت مصر در رباط شعارهایی را در محکومیت اقدامات سیسی سر داده و خواهان اخراج سفیر مصر از مراکش شدند.

دادگاه کیفری قاهره اخیرا حکم اعدام محمد مرسی و بیش از 100 اخوانی دیگر را صادر و پرونده آن‌ها را برای تایید به مفتی ارجاع داد.

انتهای پیام

کد N833560

وبگردی