آفتاب

"غزه کوچک"؛ سلاح جدید اسرائیل علیه حماس

"غزه کوچک"؛ سلاح جدید اسرائیل علیه حماس

رژیم صهیونیستی با ایجاد مدلی سه بعدلی از نوار غزه در یک پایگاه آموزشی تلاش کرده تا با شبیه سازی نوار غزه سربازان خود را برای مقابله با هرگونه حملات نظامی در آینده آماده کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطینی معا، این مدل مینیاتوری- آموزشی که از آن با عنوان "غزه کوچک" یاد می‌شود با توجه به موقعیت جغرافیایی، ساختمان‌ها، پایگاه‌های حماس و مناطق اطراف غزه طراحی شده و شامل تمام شرایط و ساختارها و بیانگر جزئیات آب و هوایی و مسیرهای نوار غزه و نیز شهرک‌های اسرائیلی نزدیک غزه هستند تا به سربازان اسرائیلی کمک شود اطلاعات دقیقی از نوار غزه داشته باشند.

بنا به گزارش این شبکه هدف از این مدل آموزش سربازان اسرائیلی برای آگاهی از شرایط زیست محیطی و جنگ زمینی در غزه جهت مقابله باهر خطر یا تنهدید احتمالی است.

به گزارش شبکه هفت تلویزیون رژیم صهیونیستی اندازه این مدل 50 متر مربع است و شامل تمامی شهرک‌ها و روستاهای نزدیک به دیوار امنیتی و شهرهای مرکزی نوار غزه است.

فرمانده منطقه جنوبی ارتش رژیم صهیونیستی نیز در این باره اعلام کرد: این سازه به آموزش نظامی سربازان به صورت فعال از طریق نقشه‌ها و تصاویر هوایی کمک می‌کند.

انتهای پیام

کد N833384

وبگردی