آفتاب

نگرانی آمریکا از قانون جدید مربوط به سازمان‌های مردم نهاد در روسیه

نگرانی آمریکا از قانون جدید مربوط به سازمان‌های مردم نهاد در روسیه

دولت آمریکا نگرانی خود را در مورد تصویب قانون جنجالی ممنوعیت فعالیت سازمان‌های مردم نهاد "نامطلوب" در روسیه ابراز داشت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس این قانون که چند روز قبل به تصویب پارلمان روسیه رسید، مقام‌های این کشور می‌توانند فعالیت‌ سازمان‌های مردم نهاد خارجی را ممنوع کرده و به تعقیب کارمندان آن بپردازند. این کارمندان در صورت دستگیری با شش سال حبس یا اخراج از روسیه مواجه می‌شوند.

این اقدام از جانب دولت روسیه به شدت از طرف گروه‌های حقوق بشری محکوم شده و منتقدان می‌گویند این قانون به مقام‌های دولت مسکو این اجازه را می‌دهد که تجار خارجی فعال در روسیه را نیز هدف قرار دهند.

ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت: ما نگران هستیم که قانون جدید باعث اعمال محدودیت‌هایی بر فعالان جامعه مدنی روسیه شود، دولت روسیه به سرکوب بیشتر بپردازد و با این اقدامات راه را به سمت انزوای مردم این کشور از جهان باز کند.

وی افزود: ما همچنان نگران افزایش محدودیت‌ها بر آزادی رسانه، جامعه مدنی، اعضای گروه‌های مدنی و مخالفان سیاسی در روسیه هستیم. مردم روسیه همانند مردم سایر کشورها به دنبال دولتی هستند که از ایده‌های باز و شفاف حمایت کند، دولت مسئولیت‌پذیر باشد و رفتار عادلانه در چارچوب قانونی و توانایی احقاق حقوق بدون ترس از مجازات را داشته باشد.

انتهای پیام

کد N833249

وبگردی