آفتاب

حمایت علی عبدالله صالح از برگزاری کنفرانس ژنو

حمایت علی عبدالله صالح از برگزاری کنفرانس ژنو

علی عبدالله صالح ضمن طرح مجدد درخواستش پایان جنگ علیه یمن تاکید کرد که از برگزاری کنفرانس ژنو با هدف بررسی راه‌های توقف جنگ در یمن و دستیابی به حل وفصل سیاسی فراگیر در این کشور حمایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن اعلام کرد که خواهان صف بندی ملی و یکپارچه سازی تمامی موانع و تلاش‌ها برای توقف جنگ علیه این کشور است.

وی در این سخنان درخواست خود برای پایان تمامی اشکال جنگ و درگیری‌های داخلی جهت حفظ جان‌ مردم و دستاوردهای ملی مطرح و اعلام کرد با این اقدام فضای سالمی برای تکمیل روند گفت‌وگوها میان تمامی گروه‌ها و توافق بر سر نقشه‌ای که مجری توافق‌ها در کنفرانس گفت‌وگوی ملی و توافق صلح و شراکت باشد ایجاد می‌شود.

رئیس جمهوری پیشین یمن تاکید کرد که تدوین پیش نویس قانون اساسی جدید در یمن باید هرچه سریعتر پایان یابد و بر سر تمامی ماده‌های آن با نگرشی خالصانه و به دور از هر گونه کینه نسبت به آینده یمن جدید توافق حاصل شود.

علی عبدالله صالح که ریاست حزب کنگره ملی یمن را بر عهده دارد گفت: ما در کنگره ملی یمن از دعوت بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل جهت از سرگیری گفت‌وگوها در ژنو با نظارت سازمان ملل استقبال می‌کنیم و با حسن نیت تمام تلاش خود را برای موفقیت آمیز بودن این کنفرانس می‌کنیم و سازمان ملل باید از هرگونه حمایت و گرایشی به طرفی در یمن مبرا باشد.

این درحالی است که عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی یمن اعلام کرد که از مشارکت در کنفرانس ژنو معذور است.

از سوی دیگر، گروه‌های شرکت کننده در کنفرانس ریاض توافق کردند که در کنفرانس ژنو حاضر نشوند مگر پس از آن که قطعنامه 2216 سازمان ملل در مورد جنبش انصارالله یمن اجرایی شود.

ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن نیز پیش بینی کرد که کنفرانس ژنو برای گفت‌وگو میان طرف‌های یمنی با نظارت سازمان ملل در 28 مه جاری به تعویق بیفتد.

در همین حال احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل اعلام کرد کنفرانس ژنو آن طور که قبلا اعلام شده دو روزه نیست و پنج روز به طول مینجامد.

انتهای پیام

کد N833198

وبگردی