آفتاب
گزارش مهر؛

تسریع در بازسازی بقعه چهار امامزاده خواسته مردم «دشتی»

تسریع در بازسازی بقعه چهار امامزاده خواسته مردم «دشتی»

بوشهر - چهار بقعه متبرکه شهرستان دشتی در جریان زلزله سال ۹۲ تخریب شد که تسریع در بازسازی بقاع متبرکه امامزادگان یکی از خواسته‌های اساسی مردم در این منطقه است.

به گزارش خبرنگار مهر، بخش شنبه و طسوج به عنوان سومین بخش شهرستان دشتی دارای دو دهستان شنبه و طسوج به مرکزیت شهر شنبه و سرمک است.

حادثه دلخراش زلزله بیستم فروردین ماه سال ۹۲ در بخش شنبه و طسوج باعث شد تا خسارت‌های زیادی به زیرساخت‌های این بخش وارد شود و عزیزان زیادی در این بین جان خودشان را از دست بدهند.

مردم این بخش به لحاظ تدین و دینداری همواره ارادت خاصی به امام‌زاده‌های محل سکونت خود دارند و در ایام و مناسبت‌های مختلف در آن مکان‌های مقدس حضور پیدا می‌کنند.

در این واقعه تلخ علاوه بر خسارت به زیرساخت‌ها و اماکن عمومی چهار امام‌زاده نیز تخریب شد و در همان اوایل توسط اوقاف کار آوار برداری آنها صورت گرفت.

بعد از گذشت دو سال از این حادثه تا کنون عملیات اجرایی چندانی بر روی این امام‌زاده ها صورت نگرفته و مردم نیز خواستار تسریع در بازسازی این امزاده ها هستند.

لزوم تسریع در بازسازی بقاع

رئیس شورای بخش شنبه و طسوج  در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در زلزله بیستم فرودین ماه سال جاری در بخش شنبه و طسوج چهار بقعه متبرکه دچار آسیب شده‌اند که نیاز به بازسازی دارد.

الیاس زحمتکش با اشاره به اینکه مسئولان ذیربط باید در بازسازی بقعه متبرکه مناطق زلزله‌زده تلاش ویژه‌ای داشته باشند، خاطرنشان ساخت: این بقعه‌ها در شهر شنبه و روستاهای چاهگاه، خروک قرار دارند.

زحمتکش ادامه داد: بعد از زلزله بیستم فرودین ماه سال ۹۲ تاکنون فقط آواربرداری این بقعه‌ها صورت گرفته است که نیاز به توجه بیشتر دارد.

وی با اشاره به اینکه به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران کارهای خوبی در این مناطق صورت گرفته، تصریح کرد: مردم توقع دارند هر چه زودتر بقاع متبرکه مناطق زلزله‌زده مورد بازسازی قرار بگیرد.

زحمتکش با اشاره به برگزاری مراسمات مختلف در بقاع متبرکه، یادآور شد: بقاع امامزادگان در سطح جامعه نقش تاثیرگذاری دارد و همین موضوع باعث می شود که ما توجه بیشتری به بقاع متبرکه داشته باشیم.

مراجعات مکرر مردمی برای بازسازی امام‌زادگان

بخشدار شنبه و طسوج نیز در گفتگو با خبرنگار مهر بر تسریع در ساخت این امامزاده‌ها تاکید کرد و گفت: تاکنون مراجعات مردمی زیادی در این خصوص داشته‌ایم که می‌طلبد دستگاه‌های مربوطه اهتمام ویژه‌ای به این امر داشته باشند.

هادی اخلاقی با تقدیر از پیگیری‌های فرماندار دشتی ادامه داد: بعد از زلزله بیستم فرودین ماه تاکنون خدمات ارزنده‌ای در مناطق زلزله‌زده صورت گرفته و با گذشت دو سال از این حادثه به تازگی عملیات اجرایی دو امزاده با همت مردم آغاز شد.

وی بیان کرد: انتظار داریم اداره اوقاف و امور خیریه اهتمام ویژه ای به این موضوع داشته باشد و بازسازی امامزاده های مناطق زلزله زده در سال جاری در دستور کار قرار دهد.

یک میلیارد ریال برای بازسازی دو امام زاده پیشنهاد شده است

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتی نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بعد از زلزله بیستم فرودین ماه سال ۹۲ کار آوار برداری چهار امامزاده در دستور کار قرار گرفت ولی در آن زمان اعتباری برای ساخت آنها لحاظ نشد.

حسین اسماعیلی افزود: به‌تازگی نیز عملیات اجرایی دو امام‌زاده در روستای چاهگاه و شهر شنبه با همکاری مردم آغاز شده است.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز مبلغ یک میلیارد ریال برای اتمام این دو امام‌زاده پیشنهاد شده که امیداوریم هر چه زودتر این اعتبار تخصیص پیدا کند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان دشتی بیان کرد: امامزاده شاه پیر غیب چاهگاه، شاه زنان شنبه، آقا شنبه و شاه عباس غیب خروک از جمله این امامزاده ها است.

 

 

 

 
[div id='__if72ru4sdfsdfruh7fewui_once']   
کد N833024

وبگردی