آفتاب

نتیجه یک نظرسنجی از فرانسویها درباره دخالت نظامی در سوریه

نتیجه یک نظرسنجی از فرانسویها درباره دخالت نظامی در سوریه

واحدمرکزی خبر نوشت:

نتایج یک نظرسنجی که روز شنبه منتشر شد نشان می دهد بیشتر فرانسویها از دخالت نظامی فرانسه در سوریه حمایت می کنند.
این نظرسنجی با نظرسنجی که در سال 2013 انجام شد و در آن بیشتر مردم فرانسه با طرحهای دولت برای انجام حملات هوایی بر ضد نیروهای بشار اسد رئیس جمهور سوریه مخالفت کردند ، تناقضی آشکار دارد.
فرانسه به نیروهای مخالف کرد در سوریه کمک تسلیحاتی می کند اما بارها اقدام نظامی در این کشور را بدون کسب موافقت سازمان ملل متحد بعید دانسته است.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس ، در این نظرسنجی که توسط موسسه «بی وی ای» انجام شد و 1103 فرانسوی در آن شرکت کردند 55 درصد شرکت کنندگان گفتند از دخالت نظامی فرانسه در سوریه حمایت می کنند.
در نظرسنجی سال 2013 ، 64 درصد شرکت کنندگان گفته بودند با این اقدام مخالفند.
این موسسه در بیانیه ای اعلام کرد این نظرسنجی نشان می دهد « 92 درصد فرانسویها می گویند شخصا از اوضاع در سوریه احساس نگرانی می کنند.»
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه پس از سقوط شهر تدمر سوریه به دست ستیزه جویان سازمان دولت اسلامی (داعش) در هفته گذشته گفته بود ائتلافی که آمریکا رهبری آن را در جنگ با این سازمان در سوریه و عراق برعهده دارد «باید اقدام کند.»
وزیران امور خارجه کشورهای ائتلاف، دوم ژوئن در پاریس نشست برگزار می کنند تا راهبردی را شامل راههای توقف پیشروی این سازمان تندرو تدوین کنند.
موافقت سازمان ملل متحد با دخالت نظامی در سوریه بعید به نظر می رسد چرا که روسیه و چین عملا مانع تصویب پیش نویس قطعنامه های ساده تر شورای امنیت در این خصوص شده اند.

4949

کد N833017

وبگردی