آفتاب

رقابت تنگاتنگ نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان

رقابت تنگاتنگ نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری لهستان در حالی امروز یکشنبه برگزار می شود که نظرسنجی ها از رقابت تنگاتنگ دو نامزد شرکت کننده در آن دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یورو نیوز، نظرسنجی ها نشان می دهد «برونیسلاو کوموروفسکی» رئیس جمهوری فعلی و «آندری دودا» رقابت تنگاتنگی را در انتخابات ریاست جمهوری روز یکشنبه خواهند داشت. نتایج نظرسنجی منتشر شده در روز جمعه توسط یک نشریه معتبر لهستانی حکایت از برتری دو درصدی دودا بر کوموروفسکی دارد.

همچنین نظر سنجی تازه ای که توسط موسسه «سی. بی. او. اس» انجام شده دودا را پیروز این انتخابات معرفی می کند در صورتی که نظرسنجی انجام شده توسط موسسه «میلوارد براون» نتیجه ای عکس آن را نشان می دهد. در این نظرسنجی نیز فاصله نامزد پیروز با رقیبش بسیار کم است.

بر این اساس کوموروفسکی رئیس جمهور فعلی لهستان به نمایندگی از جناح راست میانه روز یکشنبه در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور برای ابقار در این سمت باید با رقیب اصلی اش آندری دودا نامزد جناح راستگرای محافظه کار رقابت کند.

گفتنی است از ابتدای رقابت های انتخاباتی بخت رئیس جمهوری فعلی برای پیروز شدن بیش از دیگر رقبا عنوان شده بود اما وی به همراه رقیبش دودا به دلیل کسب نکردن اکثریت قاطع آراء راهی دور دوم شدند.

کد N832997

وبگردی