آفتاب

درگیری ارتش سومالی با الشباب دهها کشته برجای گذاشت

درگیری ارتش سومالی با الشباب دهها کشته برجای گذاشت

منابع آگاه می گویند در درگیری های ارتش سومالی با گروه تروریستی الشباب در جنوب این کشور بیش از 50 نفر کشته شده اند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، در درگیری ارتش سومالی با گروه تروریستی الشباب در جنوب این کشور دست کم ۲۴ نفر کشته شدند. بر این اساس اواخر جمعه شب شورشیان الشباب حمله‌ای را علیه نیروهای دولتی سومالی در منطقه «شابل سفلی» در جنوب موگادیشو پایتخت این کشور آغاز کردند. این درگیری‌ها تا روز شنبه به طول انجامید و در آن تعداد زیادی از نیروهای طرفین کشته شدند.

پیشتر «عبدی عزیز ابو مصعب» سخنگوی عملیات نظامی گروه تروریستی الشباب مسئولیت درگیری های خونین در جنوب این کشور را برعهده گرفت.

نیروهای حافظ صلح اتحادیه آفریقا در سومالی موسوم به «آمیسوم» و نیروهای ارتش این کشور در درگیری های سال گذشته در این مناطق شورشیان وابسته به الشباب را مجبور به عقب‌نشینی کرده‌ بودند، اما این گروه کماکان به حملات دائمی خود در این مناطق ادامه می دهد.

«عبدی قدیر محمد سیدی» فرماندار منطقه «شابل سفلی» در این باره به رویترز گفت: در این درگیری ها دست کم ۴۰ تن از تروریست ها کشته شدند. الشباب نیز تعداد کشته شدگان ارتش را ۲۵ نفر اعلام کرده است.

به گفته پلیس پایتخت، در دو تیراندازی جداگانه در موگادیشو، نیروهای شورشی ۳ کارگر وزارت راه را کشتند. همچنین در حمله دیگر آنها یک وکیل و یک نماینده مجلس به ضرب گلوله از پای درآمدند.

کد N832931

وبگردی