آفتاب

سرکنسول روسیه در رشت: روسیه باید از تجارب ایران درباره فائق آمدن بر تحریم‌ها استفاده کنند

سرکنسول روسیه در رشت: روسیه باید از تجارب ایران درباره فائق آمدن بر تحریم‌ها استفاده کنند

سرکنسول روسیه در رشت گفت: روسیه باید از تجارب ایران درباره فائق آمدن بر تحریم‌ها استفاده کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اردبیل، ماکسیم بارانوف در نشست مشترک با اتاق بازرگانی استان اردبیل با بیان این که بسط و توسعه مسائل اقتصادی با استفاده از پتانسیل‌های استان اردبیل بسیار موثر است، افزود: در چند سال اخیر تجارت میان دو کشور ایران و روسیه بسیار کاهش یافته بود، ولی در دیدار سال گذشته رییسان‌جمهور ایران و روسیه بر توسعه روابط و تجارت میان دو کشور تاکید شد.

سرکنسول روسیه در رشت با اشاره به وجود برخی مشکلات میان دو کشور در عرصه ارتباطات مالی و بانکی، خاطرنشان کرد: سعی می‌کنیم در بانک مرکزی سیستمی پیدا کنیم، تا فعالیت صرافی میان بانک‌های مرکزی ایران و روسیه برقرار شود.

بارانوف با بیان این که روسیه نیز هم‌چون ایران، تحت تحریم آمریکا و اتحادیه اروپا است، گفت: در این راستا، روسیه باید از تجارب ایران در فائق آمدن بر مشکلات ناشی از تحریم استفاده کند.

وی با بیان این که صادرات موادغذایی از آمریکا و غرب به روسیه به‌طور جدی کاهش یافته است، افزود: اردبیل به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده محصولات کشاورزی در ایران فرصت بسیار مناسبی برای استفاده روسیه از آن است.

سرکنسول روسیه در رشت با بیان این که اردبیل از استان‌های موفق و بزرگ ایران در تولید سیب زمینی است، تصریح کرد: برای این که اردبیل جایگاه خود را در بازار روسیه پیدا کند، باید به‌صورت ویژه تلاش کنیم.

او گفت:‌ حدود یک هفته پیش جلسه‌ای در مسکو میان مسوولان وزارت امور خارجه ایران و روسیه به منظور صدور ویزای کاری برای تاجران ایرانی برگزار شد، که در این جلسه هر دو طرف به یک پیش‌نویس تفاهم برای همکاری دست یافته‌اند و امیدوارم بعد از بررسی و نتیجه‌گیری نهایی این طرح ویزای کاری به تاجران ایرانی اعطا شود.

انتهای پیام

کد N832825

وبگردی