آفتاب

دستگیری دانشجویان معترض در سالگرد کودتای تایلند

دستگیری دانشجویان معترض در سالگرد کودتای تایلند

در سالروز کودتای ارتش تایلند، دانشجویان معترض به کودتا بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، ارتش تایلند اعتراضات عمومی و هرگونه نشانه مقاومت درخصوص کودتای 22 مه سال 2014 میلادی را سرکوب کرده است. ارتش می‌گوید به منظور پایان دادن به خشونت میان فرقه‌های رقیب، مجبور به انجام این اقدامات شده است.

دولت نظامی تایلند متعهد شده تا سال آتی میلادی انتخابات سراسری را برگزار کند، اما منتقدان درباره قانون اساسی جدیدی که از نظرشان غیردموکراتیک است، نگران هستند.

فعالان، نمایش‌های کوچکی از اعتراضات را در سالروز این کودتای نظامی برپا کردند و سربازان چند دانشجو را که در شهر «خان خائن» گردهم آمده و پلاکاردهای ضدکودتایی در دست داشتند، بازداشت کردند.

یکی از سربازان در این منطقه که خواست نامش فاش نشود، گفت: ما از آنها دعوت کردیم تا با ما صحبت کنند اما آنها قبول نکردند و ما آنها را به پاسگاه پلیس منتقل کردیم.

ماموران پلیس در بانکوک 13 تن از اعضای گروه دانشجویی «جوانان برای سوسیال دموکراسی» را که علیه این کودتای نظامی اعتراض می‌کردند، بازداشت کردند.

این گروه در صفحه فیس‌بوک خود نوشت، این فعالان آزاد شده‌اند. شاهدان گفتند: سپس پلیس حدود 30 جوان دیگر را در مقابل مرکز فرهنگی و هنری بانکوک بازداشت کرد.این گروه در مقابل این مرکز تجمع کرده و دست‌های یکدیگر را گرفته بودند.

دیده‌بان حقوق بشر گفت، خونتای تایلند به صورت نظام‌مند با ممنوع کردن فعالیت‌های سیاسی و سانسور رسانه‌ها حقوق بشر را سرکوب کرده است.

انتهای پیام

کد N832816

وبگردی