آفتاب
نماینده بوئین‌زهرا:

تعامل صنعت و دانشگاه در جهاددانشگاهی محقق شده است

تعامل صنعت و دانشگاه در جهاددانشگاهی محقق شده است

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ امروزه تجاری‌سازی علم و فناوری و تولید ثروت نیازمند تعامل صنعت و دانشگاه است که این امر در جهاددانشگاهی قزوین محقق شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه قزوین،‌ روح‌الله عباسپور در مراسم افتتاحیه مرکز جهاد دانشگاهی بوئین‌زهرا تصریح کرد:‌ مرکز جهاددانشگاهی بوئین زهرا بعد از گذشت 2 و نیم سال پیگیری در این شهرستان راه‌اندازی شده است که امیدواریم بتوانیم در زمینه آموزش‌های کوتاه مدت و تعامل صنعت و دانشگاه موفق باشیم.

وی افزود: از زمان دفاع مقدس شاهد فعالیت‌های جهادی در سطح روستاها هستیم به طوری که روستاهای قزوین مجهز به مسجد و حمام شده و لوله کشی و برق رسانی صورت گرفته است و از آن پس هم هر کجا کلمه جهاد در کنار کلمه‌ای قرار بگیرد شاهد موفقیت و آبادانی بوده‌ایم.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:‌ جهاددانشگاهی نیز به عنوان یک نهاد که دارای اسم جهاد است تاکنون موفقیت‌های دانشگاهی زیادی به دست آورده‌ در این میان باید بدانیم که در کنار روحیه جهادی باید کارهای آموزشی تحقیقاتی انجام داد.

وی افزود: امروزه عده‌ای جهاد و فرهنگ بسیجی را نماد تحجر و انجماد فکری می‌دانند که این فکری غلط است چراکه جهاد، جنبه اعتقادی دارد.

عباسپور یادآور شد:‌ در گذشته رسانه‌ها به دست صهیونیست‌ها اداره می‌شد و امکان خبررسانی غیرممکن محسوب می‌شد اما امروزه با استفاده از اینترنت در دنیا رسانه‌ها در دسترس همگان قرار گرفته است بنابراین در حوزه اقتصاد نیز هم‌اکنون نفوذ در بخش‌های مختلف غیرممکن است.

وی افزود: امروزه اقتصاد ما مبتنی بر نفت است این در حالی است که با استفاده از دانش و فناوری‌های نوین می‌توان مرزهای تعرفه‌ای ترجیحی و غیرترجیحی را برداریم و دانش و فناوری‌های نو تجاری‌سازی کنیم که این امر نیازمند تعامل صنعت و دانشگاه است.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کشور ما در گذشته هم‌راستا با ژاپن، مالزی به سوی توسعه حرکت کرد اما در مقطعی توقف کرد و پیشرفت نکرد که مهم‌ترین مشکل را می‌توان نظام آموزشی دانست اما هم‌اکنون این دو کشور الگوی توسعه ما هستند.

وی یادآور شد:‌ در حال حاضر برای موفقیت باید مولفه‌های دیگر اقتصادی را جایگزین درآمد نفتی کنیم و دنبال تولید علم و تجاری‌سازی، تولید نرم‌افزار و تامین منابع مالی باشیم تا تحریم بر ما اثری نکنند همچنین برای مقابله با تحریم‌ها از خام‌فروشی منابع جلوگیری کنیم.

عباسپور خاطرنشان کرد:‌ تعامل صنعت و دانشگاه امری است که باید در کشور نهادینه شود در این میان باید صنعت ایده‌های خود را در اختیار نخبگان قرار دهد تا ایده‌ها و دانش موجود تجاری‌سازی شود که در این زمینه جاد دانشگاهی قدم‌های خوبی برداشته است.

وی ادامه داد: در کشور ما علاوه بر جهاددانشگاهی،‌ وزارت دفاع بهترین مصداق تعامل بین صنعت و دانشگاه است و با همکاری دانشگاه مالک‌اشتر در حال حاضر موشک‌های بالستیک طراحی شده است که این علم رو به پیشرفت است و این نشان از اهمیت و ضرورت تجاری‌سازی دارد.

نماینده مردم بوئین‌زهرا در مجلس شورای اسلامی یادآور شد:‌ تجاری‌سازی دانش باید در صنعت‌های مختلف صورت بگیرد در حال حاضر صنعت خودروسازی نیاز به این دارد که تجاری‎‌سازی دانش صورت بگیرد چراکه خودروسازی هرسال نسبت به سال‌های گذشته کیفیت پایین‌تری دارد.

انتهای پیام

کد N832780

وبگردی