آفتاب
نماینده بویراحمد و دنا تاکید کرد:

لزوم توجه به هنرهای سنتی عشایر

لزوم توجه به هنرهای سنتی عشایر

نماینده مردم شهرستانهای بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی گفت: توجه به محصولات صنایع دستی و هنرهای سنتی عشایر می‌تواند نقش بسزایی در اقتصاد، درآمدزایی و گردش مالی کوچ نشینان داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، غلام محمد زارعی در آیین اختتامیه سومین جشنواره فرهنگ عشایر و اقوام ایران زمین یاسوج افزود: برگزاری این جشنواره فرهنگی از جمله اقدامات مهم و تاثیرگذار در کهگیلویه و بویراحمد برای بسترسازی بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است. معرفی جاذبه‌های تاریخی، طبیعی و فرهنگی از دیگر دستاوردهای جشنواره کوچ عشایر است.

وی ادامه داد: این گردهمایی ملی فرصت مناسبی برای به نمایش گذاشتن جاذبه‌های ناشناخته استان کهگیلویه و بویراحمد به گردشگران است.

نماینده بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: فرهنگ عشایر به عنوان بخش مهمی از فرهنگ غنی ایرانی و اسلامی است که برای زنده ماندن این فرهنگ باید تلاش مضاعف صورت گیرد. برگزاری این جشنواره‌ها در تمام نقاط کشور می‌تواند زیبایی‌های زندگی عشایری که در حال نابودی است را احیا و روح جوانمردی و غیرت را در جامعه شهری تقویت کند.

انتهای پیام

کد N832757

وبگردی