آفتاب

تکنولوژی آب‌شیرین اسرائیل در ازای عادی سازی روابط با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس

تکنولوژی آب‌شیرین اسرائیل در ازای عادی سازی روابط با کشورهای عرب حوزه خلیج فارس

یک روزنامه عبری‌زبان نوشت: اسرائیل تکنولوژی شیرین‌سازی آب را در اختیار کشورهای عرب حوزه خلیج فارس قرار داده تا در مقابل آنان روابط خود را با اسرائیل را عادی کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، روزنامه عبری‌زبان معاریو در گزارشی نوشت: تل‌آویو تکنولوژی جدید شیرین‌سازی آب را به کشورهای عرب حوزه خلیج فارس و نیز مصر و اردن می‌فروشد تا در مقابل منافع دیپلماتیک و روابط عمیق خود با این کشورها را تامین کند.

این کشورها به شدت از کمبود آب رنج می‌برند و به دنبال جایگزین‌های جدیدی بر این نیاز خود هستند و رژیم صهیونیستی نیز این تکنولوژی نوین را در مقابل منافع سیاسی در اختیار آنان قرار می‌دهد.

یک منبع دیپلمات عالی‌رتبه این رژیم در گفت‌وگو با روزنامه معاریو گفت: تکنولوژی نوین شیرین‌سازی آب که اسرائیل در اختیار دارد آن را به قدرتی منطقه‌ای بدل کرده و از طرف دیگر باعث شده از روابط قوی و عمیقی با کشورهای عربی که از کمبود آب شیرین رنج می‌برند، برخوردار شود.

این منبع افزود: اسرائیل با در اختیار گذاشتن این تکنولوژی جدید، بخش بزرگی از هزینه‌های این کشورها برای شیرین کردن آب را کاهش داده چراکه آنان تاکنون از تکنولوژی قدیمی استفاده می‌کرده و هزینه زیادی را متحمل می‌شدند.

منبع مذکور ادامه داد: اسرائیل در مقابل ازسرگیری روابط عمیق خود با این کشورها، این تکنولوژی را در اختیار آنان قرار داد.

کشور اردن نیز که ده‌ها سال است به دلیل کاهش بارش‌ها از کمبود شدید آب آشامیدنی رنج می‌برد، با این تکنولوژی به آب شرب بسیار باکیفیتی دست یافت.

این دیپلمات رژیم صهیونیستی با اشاره به اینکه تل‌آویو با راه‌اندازی ایستگاه‌های شیرین‌سازی آب، آب آشامیدنی اردن را تامین کرده است، گفت: با انتقال میلیون‌ها مترمکعب آب آشامیدنی از تل‌آویو به اردن، روابط دو طرف نیز قوی‌تر شده است.

انتهای پیام

کد N832719

وبگردی