آفتاب

‌آتش سوزی مرگبار در بلوار شهید حمیدیان رشت ‌

‌آتش سوزی مرگبار در بلوار شهید حمیدیان رشت ‌

در آتش سوزی بلوار شهید حمیدیان رشت شخصی ۲۶ ساله جان خود را از دست داد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه گیلان، در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ آتش نشانی مبنی بر بروز انفجار و آتش سوزی در یک باب منزل مسکونی، محمد صفرپور مسئول یکی از واحدهای ستاد فرماندهی دوازده دستگاه خودروی اطفایی از همه ایستگاه‌های آتش نشانی را به محل حادثه واقع در شهرک شهید حمیدیان اعزام کرد.

محمد حق‌شناس مسئول تیم نخست اعزامی با بیان اینکه سرانجام توانستیم از تجمع عظیمی ‌شهروندان عبور کرده و به محل آتش سوزی برسیم، افزود: با حضور آتش‌نشانان در محل حادثه مشاهده شد حریق در طبقه همکف یک ساختمان دوبلکس رخ داده و شعله‌های آتش بطور کامل از سقف طبقه اول در حال زبانه کشیدن است.

حق‌شناس با بیان اینکه این آتش سوزی از سه طرف در حال گسترش بود، افزود: آتش‌نشانان پس از تلاش نفس‌گیر به مهار و اطفای کامل حریق پرداخته و توانستند از گسترش آن به دیگر منازل مسکونی جلوگیری به عمل آورند.

بابک رمضانی معاون عملیات سازمان با بیان اینکه خوشبختانه آتش‌نشانان توانستند با وجود شدت این آتش سوزی، ازدحام شدید شهروندان، پارک خودروهای شخصی در داخل کوچه منتهی به محل آتش سوزی، کم رنگ بودن نقش عوامل و دست اندرکاران کنترل این ازدحام، پیوستگی شدید سقف‌های منازل مسکونی فاقد دیوار آتش بر مهار و اطفای این آتش سوزی را پس از دو ساعت کار فشرده پایان دهند، افزود: متاسفانه به گفته شاهدان عینی بعلت اختلافات خانوادگی شخصی ۲۶ ساله در این آتش‌سوزی بر اثر به دار آویخته شدن کاملا سوخته و جان خود را از دست داد.

معاون عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت، با بیان اینکه آتش نشانان پس از ایمن‌سازی محل به عملیات خود خاتمه دادند، گفت: پس از بررسی‌های انجام شده علت این آتش سوزی پاشیدن مایعات قابل اشتعال و همچنین باز گذاشتن شیر گاز شهری و نهایتا رسیدن گازهای قابل اشتعال منتشره به شمعک آبگرمکن دیواری و انفجار توام با آتش سوزی اعلام شد. همچنین علت و چگونگی به دار آویخته شدن شخص متوفی توسط کارشناسان مربوطه در دست بررسی است.

کد N832647

وبگردی