آفتاب

برگزاری مانور استانی امداد و نجات در سواحل بابلسر

برگزاری مانور استانی امداد و نجات در سواحل بابلسر

معاون فرماندار بابلسر از برگزاری مانور امداد و نجات در سواحل بابلسر خبر داد و گفت: مانور امداد و نجات ساعت10صبح روز چهارم خرداد به صورت استانی در پارکینگ صفر بابلسر اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان بابلسر؛ رضا محسن‌پور گفت: طرح سالمسازی دریا از ابتدای خرداد آغاز شده و لازم است دستگاه‌های اجرایی آمادگی و پویایی خود را برای امداد و خدمات‌رسانی به نمایش بگذارند.

محسن‌پور با بیان اینکه برگزاری مانورهای فراساحلی می‌تواند خطرات احتمالی را به حداقل برساند، گفت: دو سناریو توسط هلال‌احمر طراحی شده که از زمین و هوا امدادرسانی صورت خواهد گرفت.

این مسئول با بیان اینکه این مانورها نقش بسزایی در حفظ آمادگی نیروها و دستگاه‌های مرتبط با امدادرسانی دارد، گفت: حضور و آمادگی دستگاه‌های امدادی در این مانور برای کاهش خطرات احتمالی بسیار موثر است.

وی خطرات ناشی از شنا در خارج از محدوده طرح‌ها و نقاط ممنوعه را فراوان دانست و گفت: قایقرانان و ساحل‌نشینان هرساله تعداد زیادی غریق را از مرگ حتمی در نقاط ممنوعه شنا نجات می‌دهند که آمار دقیقی به علت اینکه ثبت نمی‌شود در دست نیست.

معاون فرماندار بابلسر با بیان اینکه برخی از مسافران به نکات ایمنی در استفاده از دریا توجه نمی‌کنند، افزود: با وجود تمهیدات لازم برای ایمنی در ساحل، متاسفانه برخی افراد نسبت به علائم و تذکرات ناجیان غریق و عوامل اجرایی طرح‌ها بی‌توجه هستند که باعث افزایش خطرات می‌شوند.

وی با تاکید به اینکه باید به عینه آمار تلفات جانی را کاهش دهیم، گفت: در سال جاری با همکاری هیات نجات غریق شهرستان و هلال‌احمر، بیش از 200 ناجی غریق آموزش CPR را با موفقیت طی کردند.

این مسئول وجود ناجی امدادگر را در سواحل بابلسر موثر دانست و گفت: تمام تلاش‌هایی که انجام می‌شود برای نجات جان انسان‌هاست و مردم باید به تذکرات ناجیان امدادگر توجه کنند.

انتهای پیام

کد N832640

وبگردی