آفتاب

حمله سایبری به سایت وزارت خارجه عربستان

حمله سایبری به سایت وزارت خارجه عربستان

در حالی که وزارت خارجه عربستان اعلام کرده حمله سایبری به سایت این وزارتخانه "محدود" بوده، گروه یمنی موسوم به "ارتش سایبری یمن" اعلام کرد توانسته اطلاعات و اسناد بسیار حساس و همچنین نامه‌نگاری‌های مسئولان ارشد عربستان به دست آورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اسامه بن احمد نقلی، رئیس بخش اطلاع رسانی در وزارت خارجه عربستان اعلام کرد که این حمله سایبری "محدود" بوده و این وزارتخانه به سرعت بررسی‌های لازم را برای آگاهی از ابهامات این حمله سایبری آغاز کرده است.

این در حالی است که فعالان در پایگاه‌های اجتماعی با انتشار برخی مطالب اعلام کرده‌اند که متن نامه‌های مقامات عالی رتبه عربستان را پس از حمله سایبری به سایت وزارت خارجه به دست آورده‌اند.

گروه یمنی موسوم به "ارتش سایبری یمن" اعلام کرد که پایگاه اینترنتی وزارت خارجه عربستان و سفارت خانه‌ها و کنسولگری‌های این کشور را هک کرده و توانسته‌ اطلاعات و اسناد بسیار حساس و همچنین نامه‌نگاری‌های مسئولان ارشد از جمله عادل الجبیر، وزیر خارجه و سعود فیصل وزیر خارجه عربستان را به دست آورد.

این گروه همچنین اعلام کرد که پست‌ها و حساب های هزاران کابر و کارمندان وزارات و سفارت خارجه در خارج را تحت کنترل خود درآورد.

این گروه صدها سند در مورد جزئیاتی از دیپلمات‌های خارجی در عربستان و همچنین کارمدان این وزارتخانه و شماره‌های پاسپورت‌های عربستانی و نام صاحبان آن‌ها را منتشر کرد.

انتهای پیام

کد N832477

وبگردی