آفتاب
آیت‌الله صافی در پیامی به جشنواره "ربیع‌الشّهادة":

برای دفاع از اعتقادات، به سلاح ایمان و وحدت مجهّز شویم

برای دفاع از اعتقادات، به سلاح ایمان و وحدت مجهّز شویم

یازدهمین جشنواره بین‌المللی"ربیع‌الشّهادة" از سوی آستانه مقدّسه حسینی علیه‌السلام، با پیام آیت‌الله صافی‌گلپایگانی و با حضور اندیشمندان بیش از ۵۰ کشور جهان، در کربلای معلّی آغاز به کار کرد.

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در این مراسم عظیم و باشکوه که حجت‌الإسلام والمسلمین محمّدحسن صافی به نمایندگی از پدرش (آیت‌الله صافی‌گلپایگانی) حضور داشت؛ پیام این مرجع تقلید توسّط شیخ محمّد الحسون، قرائت شد.

آیت‌الله صافی در این پیام، ضمن تقدیر و تشکّر از دست‌اندرکاران این کنگره با عظمت بین‌المللی، اظهار کرد: حضرت سیّدالشهدا علیه السلام، مدرسه بزرگی بنا کرد که در آن به شاگردان خود، درس دوستی، وفاداری، کرامت، انسانیّت و دفاع از دین و احقاق حقّ و مبارزه با ظلم و استبداد را ­آموخت. شعار این مدرسه «هیهات منّا الذلة» است که به ملّت‌ها و حقّ جویان و آزادی خواهان، درس­ زیر بار ظلم و خفّت و خواری نرفتن، می‌دهد.

این مرجع تقلید در قسمت دیگری از این پیام، به برخی از مختصّات نهضت حسینی علیه السلام اشاره کرد و گفت: نهضت امام حسین علیه السلام، نهضتی است برای برپایی عدالت در سرتاسر جهان، و دعوتی است برای نجات بشریّت از ظلم و زورگویی و آوارگی. نهضت حسین علیه السلام، اقدامی است برای بیدار کردن امّت‌ها و کنار زدن پرده غفلت، و حرکتی است برای حفظ دین و احیای قرآن و سنّت. نهضت حسین علیه السلام، جنبشی است برای امر به معروف و نهی از منکر و جهادی است برای بازگشت به سیره پیامبر و التزام به آن، و نهضت حسین علیه السلام، فریادی بلند است برای بنای جامعه اسلامی بر اساس معیارهای امنیّت و عدالت و رفاه.

آیت‌الله صافی در ادامه با اشاره به توسعه روزافزون دین اسلام در سراسر جهان افزود: حضرت امام حسین علیه السلام، خون پاک خود را برای حفظ اصل دین فدا کرد و به برکت آن، پرچم اسلام اکنون در تمام نقاط زمین به اهتزاز در آمده و در شرق و غرب جهان بزرگ داشته می‌شود.

وی خطاب به حضّار در این کنگره بین‌المللی بیان کرد: شایسته است در جهت تقویت انسجام و رفع کدورت‌ها و تقویت همبستگی میان خویش تلاش کنیم و به سلاح ایمان و وحدت مجهّز شویم تا آماده پذیرش مسئولیت سنگین خود در دفاع از اعتقادات و وطن اسلامی خود گردیم و بتوانیم متجاوزان را از مملکت اسلام برانیم.

آیت‌الله صافی در پایان، ضمن بیان آرزوی خود جهت حضور در عتبه حسینی علیه السلام و این جشنواره بین‌المللی گفت: حقیر، خاک پای خادمان این بارگاه ملکوتی و غبار کفش زائران آن روضه نورانی هستم و ای کاش در این شادی و سرور در میان شما بودم تا همراه شما به ثواب و پاداش برپایی شعائر اسلامی دست یابم.

انتهای پیام

کد N832416

وبگردی