آفتاب

پیام رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به مناسبت سوم خرداد

پیام رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور به مناسبت سوم خرداد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پیامی تاکید کرد که امروز نشانه‌های تصمیم بزرگ، رهایی از سلطه استکبار، پایداری و مقاومت و خودباوری برای رسیدن به پیشرفت و توسعه پایدار در همه عرصه‌ها درحال شکوفایی است.

به گزارش ایسنا، متن پیام سردار سرتیپ غلامرضا جلالی که به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر صادر شده، به شرح زیر است: خرداد، می خرامد و آهنگی در حنجره زمزمه می کند گویی خود را برای ترنم ترانه آزادی مهیا می کند، سوم خرداد فرا می رسد تا گلبانگ "انا فتحنا لک فتحا مبینا" بر گنبد مسجد جامع خرمشهر طنین انداز شود و از خون جوانان وطن لاله های آزادی و آزادگی ایران سر بر آورد.

روز آزادی خرمشهر، روزی که یادآور فتح فاتحان بلندترین و ناممکن ترین فرازهاست، روزی که فرشتگان بال سترگ و سپید خود را بر زمین گستردند، تا دل های بزرگمردان ایران زمین را به شاهراه ایمان خداوندی اتصال داده ، مژده فتح الهی را در دل به تماشا نشانند و چه زیبا گفت معمار کبیر انقلاب که «خرمشهر نه آن خاکی است که ارزش دنیوی دارد بلکه ایمانی است که آخرت را برای مسلمان ساخته» و این سرزمین را جزو مجاهدین فی سبیل‌الله به حساب می‌آورد.

آزادی خرمشهر در روز سوم خرداد نمادی از وحدت و همبستگی ملی بود. سوم خرداد تبلور غیرت ملی در برنتافتن اشغال خاک عزیزمان توسط دشمنان است.سوم خرداد تبلور پیروزی اراده رزمندگان اسلام بر دشمن است. سوم خرداد برای همیشه این پیام را به همه جهانیان می دهد که مردم ایران مردم مبارز و خستگی ناپذیر ، انقلابی و پیرو خط اسلام ناب محمدی هستند.

به راستی در مقابل استحکامات نفوذناپذیر دشمن شکست خورده که از سوی استکبار جهانی و قدرت های شرق و غرب به لحاظ توان مالی، تجهیزات نظامی و حتی نیروی انسانی نیز تغذیه و تقویت می شد چه واژه و عبارتی بهتر از نام مقدس "علی ابن ابیطالب (ع)"که یادآور حماسه آفرینی آن حضرت در یکی از جنگ های صدر اسلام است، می توانست با رمز این عملیات مطابقت داشته و باعث افزایش روحیه ایستادگی و مقاومت رزمندگان اسلام گردد؟

اگر چه سال ها از آن روز ماندگار می گذرد، هنوز هم آن کتاب عظیم حماسه پیش رویمان گشوده است، لیکن حرف ها و کلمات، جملات و سطرهایی دیگر و ترجمانی نو می طلبد، ترجمانی از حضور مسوولانه و با بصیرت، بر همگان روشن است که در مواجهه با جنگ سخت( جنگ تحمیلی هشت ساله) و در ادامه جنگ تمام عیار اقتصادی( تهدیدها و تحریم های اقتصادی) و جنگ نرم ( ناتوی فرهنگی) نیازهای فراوانی احساس شده و می شود، بر آحاد جامعه است تا به تأسی از خون های پاک به زمین ریخته شده در حماسه " آزاد سازی خرمشهر" چونان وارثانی شایسته، پیام رسان مفاهیم والای مجاهدت و شهادت به نسل های آینده این ملت و مملکت باشند و در جبران کاستی ها و نارسایی های به جای مانده از کینه ورزی های بدخواهان اسلام و ایران و عناصر بی درد وابسته ، از هیچ جوشش و کوششی مضایقه نکنند.

مایلم در چنین روز بزرگی که مصادف با اعیاد شعبانیه و ولادت سه نور ولایت است، بهترین درودهای خود را بر شهیدان همیشه جاوید فتح خرمشهر و خانواده های صبور آنان بفرستم ، باشد که در پرتو الطاف حضرت حق - جل جلاله - عنایات امام عصر- ارواحنافداه- و تدابیر حکیمانه رهبر فرزانه ی انقلاب - حفطه الله تعالی - و به مدد هوش سرشار و دستان توانمند جوانان ایران اسلامی ، مسیر تعالی و مقابله با تهدیدات در ابعاد مختلف، سریعتر از گذشته پیموده شود. ان‌شاءالله

29220

کد N832281

وبگردی