آفتاب

تاکید سیسی بر آمادگی قاهره برای حمایت از ارتش عراق

تاکید سیسی بر آمادگی قاهره برای حمایت از ارتش عراق

رئیس‌جمهور مصر در دیدار با معاون رئیس‌جمهور عراق در اردن بر آمادگی قاهره برای حمایت از ارتش عراق چه در زمینه آموزش نظامی و تبادل اطلاعات و چه در زمینه ارسال سلاح تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، "عبدالفتاح سیسی"، رئیس‌جمهور مصر در دیدار با "ایاد علاوی"، معاون رئیس‌جمهور عراق در حاشیه کنفرانس جهانی اقتصاد (داووس) در اردن آمادگی خود را برای حمایت از ارتش عراق در مقابله با تروریست‌های داعش اعلام کرد.

دو طرف ضمن بررسی جدیدترین تحولات منطقه به ویژه چالش‌هایی که عراق با آن مواجه است، بر لزوم یکپارچه‌سازی تلاش‌ها برای شکست دادن تروریسم تاکید کردند. دو طرف همچنین توافق کردند که در نشستی در قاهره شرکت کنند.

"مسعود بارزانی"، رئیس اقلیم کردستان عراق و "صالح المطلق"، معاون نخست‌وزیر عراق نیز که برای شرکت در این کنفرانس به اردن رفته بودند، با عبدالله دوم پادشاه این کشور دیدار و با وی درخصوص آخرین تحولات امنیتی عراق به ویژه تحولات الانبار بحث و گفت‌وگو کردند.

مسعود بارزانی و عبدالله دوم در این دیدار تاکید کردند که داعش نه‌تنها تهدیدی برای امنیت خاورمیانه بلکه تهدیدی برای امنیت جهانی است.

انتهای پیام

کد N832203

وبگردی