آفتاب

"عبدربه منصور هادی در نشست ژنو شرکت نمی‌کند"

"عبدربه منصور هادی در نشست ژنو شرکت نمی‌کند"

سخنگوی سازمان ملل در ژنو با بیان اینکه کنفرانس ژنو در مورد یمن نخستین گام در مذاکرات صلح یمن است، اعلام کرد، طرف‌هایی که در کنفرانس ژنو مشارکت می‌کنند، هنوز مشخص نشده‌اند. در همین حال یک دیپلمات یمنی اعلام کرد که عبدربه منصور هادی از حضور در ژنو عذرخواهی کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، احمد فوزی، سخنگوی سازمان ملل در ژنو عنوان داشت: کنفرانس ژنو در مورد یمن که قرار است 28 مه جاری برگزار شود نخستین گام در مذاکرات صلح یمن است. اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده جدید سازمان ملل به یمن نیز دست به تلاش‌های بسیاری برای مشارکت گسترده‌ طرف‌های مختلف یمنی در ژنو زده است.

فوزی گفت: هر طرف ذی‌ربط در بحران یمن شروطی را برای مشارکت در مذاکرات ژونو می‌گذارد اما هنوز طرف‌هایی که در این کنفرانس مشارکت خواهند کرد، مشخص نشده‌اند.

همزمان، فرحان حق، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد که این سازمان هنوز طرف‌هایی را که در کنفرانس ژنو مشارکت خواهند کرد، مشخص نکرده است.

وی افزود که فهرست نهایی دعوت شدگان به کنفرانس ژنو در حال حاضر در حال تدوین است.

فرحان حق عنوان داشت که بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل برای رهبران مذاکرات برنامه‌ریزی می‌کند.

در همین حال، روزنامه الشرق الاوسط گزارش داد که دولت مستعفی تحت رهبری عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور مستعفی و فراری یمن از حضور در نشست ژنو عذرخواهی کرده است.

یک منبع دیپلمات در نیویورک در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت که این دولت از تلاش‌های سازمان ملل استقبال می‌کند و آمادگی خود را برای همکاری با آن اعلام می‌کند اما از حضور در این کنفرانس معذور است و علت این امر این است که حوثی‌ها و نیروهای حامی علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری پیشین یمن به اقدامات خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر، عبدربه منصور هادی به مردم یمن در داخل و خارج این کشور به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد جمهوری یمن در 22 مه تبریک گفت.

انتهای پیام

کد N832201

وبگردی