آفتاب

وزارت خارجه روسیه هشدار داد: واشنگتن در پی شکار اتباع روس است

وزارت خارجه روسیه هشدار داد: واشنگتن در پی شکار اتباع روس است

مسکو بار دیگر آمریکا را به امتناع از روندهای مرسوم برخورد با مظنونین خارجی متهم کرده و به اتباع روس هشدار داد که ممکن است نیروهای آمریکایی قصد ربودن آنها را داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، وزارت امور خارجه روسیه با صدور بیانیه ای از اتباع خود خواست تا همه جوانب احتیاط را در سفر به دیگر کشورها رعایت کنند. در این بیانیه بر قصد آمریکا به شکار اتباع روس در سطح بین الملل تاکید شده است.

به ادعای وزارت امور خارجه روسیه، شهروندان این کشور با تهدید جدی سرویس های امنیتی و نهادهای اجرای قانون آمریکا به ویژه در کشورهایی مواجه هستند که با واشنگتن پیمان استرداد مجرمین را امضا کرده اند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: مقامات آمریکایی با نادیده گرفتن قوانین بین الملل و اعمال فشار بر دیگر کشورها به رویه غیر قابل قبول شکار اتباع روس در سراسر جهان ادامه می دهند.  

وزارت امور خارجه روسیه در ادامه این بیانیه بار دیگر نقش آمریکا را در ربوده شدن «رومن سلزنیوف» گوشزد کرد. سلزینیوف پسر یک دیپلمات روس است که سال گذشته به هنگام سوار شدن بر هواپیمایی به مقصد مسکو، در فرودگاه بین‌المللی «ماله» در مالدیو دستگیر شده است. ادعا می شود که ماموران سرویس مخفی آمریکا وی را با اجبار برای سوار شدن به یک هواپیمای خصوصی به مقصد گوام، بازداشت کردند.

مسکو مدعی است که آمريکا پیشتر نیز اين رفتار را در مورد دو شهروند ديگر روس انجام داده بود؛ که به واسطه آن اين شهروندان توسط نيروهايی آمريکايی از يک کشور ثالث به طور غيرقانوني به آمريکا فرستاده شده و در آنجا محکوم شدند.

کد N832008

وبگردی