آفتاب

اسرائیل انتقادات اخیر اوباما از نتانیاهو را توجیه‌ناپذیر خواند

اسرائیل انتقادات اخیر اوباما از نتانیاهو را توجیه‌ناپذیر خواند

یکی از مقامات ارشد حزب «لیکود» رژیم صهیونیستی، انتقادهای جدید آمریکا از نخست‌وزیر اسرائیل را به عنوان انتقادهای توجیه‌ناپذیر و ریاکارانه رد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، تزاهی هنگبی، رئیس کمیته دفاعی و امور خارجه در پارلمان رژیم صهیونیستی به انتقادات باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با مجله آمریکایی آتلانتیک پاسخ داد.

اوباما در این اظهارات بار دیگر نگرانی‌های خود را از اظهارات بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان انتخابات پارلمان در مارس سال جاری میلادی اسرائیل مطرح کرده و نسبت به پیامدهای آن هشدار داد.

نتانیاهو در روز انتخابات پارلمانی با هدف به شوق آوردن رای‌دهندگان جناح راست هشدار داد، اعراب اسرائیل به صورت «گله‌ای» به پای صندوق‌های رای می‌روند؛ اظهاراتی که سپس نتانیاهو به خاطر آن عذرخواهی کرد.

اوباما گفت: به نظر می‌آید شهروندان عرب اسرائیل به‌گونه‌ای به عنوان یک نیروی متجاوز در اسرائیل تلقی می‌شوند که ممکن است رای دهند و باید علیه آنها به پا خاست.

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین به یکی از بیانیه‌های نتانیاهو اشاره کرد مبنی بر اینکه اگر مجدداً به عنوان نخست‌وزیر اسرائیل انتخاب شود ایجاد کشور فلسطین را رد می‌کند.

این در حالی است که نتانیاهو از زمان انتشار این بیانیه به دنبال پس گرفتن ادعایش است.

اوباما گفت: زمانی که چنین چیزی رخ دهد، پیامدهایی در حوزه سیاست خارجه به همراه خواهد داشت.

این در حالی است که هنگبی این اظهارات اوباما را «نامربوط» دانسته و گفت: فکر می‌کنم هیچ توجیهی برای رویکرد اوباما وجود ندارد و این اظهارات بسیار ریاکارانه هستند.

وی افزود: ما از زبان اوباما هیچ انتقادی درباره همسایگانمان همچون ایران نمی‌شنویم چراکه او برای سازش با ایران به شدت در تلاش است.

انتهای پیام

کد N831944

وبگردی