آفتاب
مصری با ایسنا مطرح کرد،

با تجربه انتخابات ریاست جمهوری بعید است همگرایی میان اصولگرایان شکل نگیرد

با تجربه انتخابات ریاست جمهوری بعید است همگرایی میان اصولگرایان شکل نگیرد

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی معتقد است فقاهت و جامعتین محور فعالیت اصولگرایان است و با توجه به تجربه انتخابات ریاست جمهوری بعید است همگرایی میان اصولگرایان شکل نگیرد.

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در ارزیابی از آرایش سیاسی فعلی کشور و آغاز برخی تحرکات برای انتخابات آینده مجلس گفت: اصل این موضوع امری طبیعی است که تشکل‌های مختلف در زمان‌های حساسی که برای کشور پیش می‌آید تلاش خود را گسترده‌تر کرده و یارگیری‌ها و بازنگری‌های جدیدی نسبت به گذشته می‌گیرند.

وی ادامه داد: ‌رفع بعضی نارسایی‌ها و رفع اشتباهات و خطاها همگی در چنین زمان‌هایی امری طبیعی است که زنده بودن فضای سیاسی کشور را نشان می‌دهد و موجب می‌شود تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی مدام در کار و تلاش باشند و در چنین مقاطعی پوست‌اندازی‌هایی صورت می‌گیرد که گاها میمون و مبارک است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خاطرنشان کرد:‌ گاهی نیز دامنه‌های برخی تشکل‌ها پیوندهای جدیدی با یکدیگر ایجاد می‌کند و از دل آن‌ها تشکل‌های متفاوت با دامنه‌های پایین‌تر شکل می‌گیرد.

مصری در ارزیابی فعالیت اصولگرایان در انتخابات مجلس سال جاری گفت: اصولگرایان، اصلی را از ابتدای انقلاب برای خود مشخص کردند و آن این است که در کنار همه تفاوت‌ها و اختلاف‌نظرها در مقاطع انتخابات تصمیم را به جامعتین می‌سپارند؛ یعنی فقاهت را به عنوان یک اصل پذیرفته‌اند و همگی حول آن اتفاق نظر دارند.

این نماینده اصولگرای مجلس یادآور شد: به نظر من اصولگرایان نهایتا با همین شیوه وارد انتخابات می‌شوند؛ البته ممکن است برخی سهم خواهی و یا خدای نکرده زیاده‌خواهی‌ها منجر به این شود که بعضی جدای از این جریان رفتار کنند. اما به نظر من در مجموع در این برهه با توجه به تجربه انتخابات ریاست جمهوری بعید است این همگرایی در میان اصولگرایان شکل نگیرد.

وی در خصوص فعالیت اصلاح‌طلبان نیز اظهار کرد: اصطلاح طلبان در حال حاضر به چند دسته و تفکر تقسیم شده‌اند که یکی جریان دولت است که گروهی از آن‌ها شامل حزب اعتدال و توسعه تلاش‌هایی می‌کنند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس یادآور شد: جریان دیگر در طیف اصلاح‌طلبان توسط آقای عارف در حال شکل‌گیری است که زوایای کاری این جریان نیز مشخص شده و از گذشته شکل گرفته است.

این نماینده مجلس در ادامه بیان کرد: جریان فتنه تحت لوای جریان مشارکت نیز وجود دارد که سعی می‌کند ظاهر شود، اما تاکنون توفیقی نیافته و قطعا نه اصولگرایان و نه اصلاح طلبان نباید اجازه دهند کشور مجددا به دست گروهی بیفتد که هوادار فتنه بوده‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه اصلاحات یک سلیقه سیاسی است گفت: اصولگرایان نیز یکدیگر را می‌پذیرند و در عین رفاقت با یکدیگر به رقابت می‌پردازند و به نظر من اصولگرایان در زمان انتخابات بر محوریت جامعتین بر یک همگرایی می‌رسند مگر کسانی که محوریت جامعتین را نیذپرند.

این نماینده اصولگرای مجلس در پایان خاطرنشان کرد: سلیقه مردم قابل پیش بینی نیست و نمی‌توان گفت رقابت اصلی در انتخابات مجلس آینده میان کدام جریان‌ها یا گروهی شکل می‌گیرند و در نهایت باید گفت هر تشکلی به وفاق و یک‌دستی در عمل برسد توفیق بیشتری خواهد داشت.

انتهای پیام

کد N831855

وبگردی