آفتاب
الیاس حضرتی در گفتگو با مهر:

ابرقدرت های دنیا توان شکست سپاه را ندارند/ الگوی مظلومان جهان

ابرقدرت های دنیا توان شکست سپاه را ندارند/ الگوی مظلومان جهان

مدیر مسئول روزنامه اعتماد تاکید کرد: سپاه پاسداران برای دفاع از نوامیس مردم و همچنین انقلاب آنها تشکیل و به یک درخت تنومند تبدیل شد که اگر تمام ابرقدرت ها جمع شوند نمی توانند آن را شکست دهند.

الیاس حضرتی عضو حزب اعتماد ملی درگفتگو با خبرنگار مهر، بااشاره به فرا رسیدن ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار اظهار کرد: من جزو بنیانگذاران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بودم و افتخار داشتم نزدیک 10 سال در سپاه باشم چه در تاسیس و چه در راه اندازی و چه در کردستان و چه در ایام جنگ سازماندهی بسیج و نهایتا به عنوان فرمانده لشگر قدس گیلان برگزیده شدم.

وی افزود: تولد سپاه برای انقلاب و برای مردم یک نعمت بزرگی بود همانطور که خود انقلاب و امام یک نعمت بزرگ بود.

حضرتی ادامه داد: داستان تاسیس سپاه از این قرار بود که مجموعه ای از جوانان این مرز و بوم که خود را فرزند امام(ره) احساس می کردند مبارزاتی قبل از انقلاب داشتند و در حین انقلاب جزو سازماندهی کنندگان راهپیمایی ها بودند و تکثیر نوارهای امام (ره) را برعهده داشتند و عمدتا در مساجد خودشان فعالیت شان متمرکز بود و در بین انقلابیون و مردم محبوبیت داشتند.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد تاکید کرد: این افراد همگی تصمیم گرفتند در بین مجموعه نهادهایی که برای حراست از انقلاب ایجاد می شد مانند جهاد سازندگی و هیئت های 7 نفره و دهها نهادی که در انقلاب ایجاد شد خطرناک ترین مکان را برای انجام وظیفه خدایی و انقلابی خود انتخاب کنند که آن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود.

حضرتی تاکید کرد: سپاه ازاین مجموعه انسانهای فداکار وانقلابی که پرمخاطره ترین مکان را انتخاب کرده بودند  تشکیل شد ودر همان بدو تشکیلش درگیری هایی را با ساواکی های فراری و ایادی استبداد داشت  و هچنین در غائله هایی که آمریکایی ها در اقصی نقاط کشور مثل ترکمن صحرا و خوزستان و کردستان ایجاد کرده بودند حضور به هم می رساند و بسیار ضربتی وسریع اقدام و توطئه ها را خنثی می کرد.

عضو حزب اعتماد ملی خاطرنشان کرد: از همان روز تولد سپاه درگیری های نظامی دامنگیر آن شد ضمن اینکه در کنار درگیری ها احساس وظیفه می کرد تا خلاء های موجود در مسیر مشکلات مردم را حل کند.

وی ادامه داد: در آن زمان نظام شاهنشاهی به هم ریخته بود شهربانی های فعال نبودند و دادگاهها تعطیل شده بودند و مردم نیاز به خدمات روزمره اجتماعی داشتندکه سپاه سعی می کرد در تمامی مراحل و مشکلاتی که مردم پیدا می کردند و مراجعاتی که برای حفظ امنیتشان داشتند کمک کنند. سپاه هیچ وقت آغوش خود را نمی بست که من نیرو کم دارم، وقت ندارم و بودجه هم ندارم بلکه شبانه روزی کار می کرد وپاسداران حقوق هم نمی گرفتند و بدنبال حقوق هم نبودند چراکه سپاه مثل یک عبادتگاه و محل زندگی و مبارزاتشان بود و همچنین محل رفع مشکلات مردم نیز محسوب می شد.

وی با اشاره به غائله کردستان پس از پیروزی انقلاب اسلامی گفت: بعدها که ماجرای کردستان پررنگ شد سپاه تمرکز خود را به سمت کردستان گسیل داشت و ضد انقلاب در آنجا با شنیدن اسم سپاه لرزه بر اندامش می افتاد و لذا اگر پاسداری را می گرفتند این طور نبود که با یک گلوله به عمرش خاتمه دهند بلکه بدترین روش را برای زجر و شکنجه و شهادتش انتخاب می کردند و با شیشه و سنگ سرش را می بریدند.

وی افزود:در واقع تنفر خودرا از شجاعت و رشادت پاسداران نشان می دادند. داستان کردستان با تمام فداکاری هایش باعث شد که عراق و کشورهای خارجی ناامیدشوند و نتوانند کاری را به پیش ببرند بنابراین صدام مجبور شد جنگ را علیه ایران آغاز کند.

حضرتی خاطرنشان کرد: صدام وقتی جنگ را آغاز شد با هدایت و حمایت آمریکا و چراغ سبز اتحاد جماهیر شوروی و در حمایت کشورهای عربی و اروپایی همراه بود و جنگ را به ملت ایران تحمیل کرد و این بار نیز سپاه بودکه خود را کاملا منعطف از جنگ چریکی به جنگ سراسر مرزهای ایران کشاندو در حین جنگ خود را به تیپ ها و لشگرهای مختلف تبدیل کرد و سازمان رزم خود را گسترش داد.

مدیر مسئول روزنامه اعتماد گفت: سپاه ادوات، توپخانه و واحدهای نظامی خود را به نیروی زمینی، دریایی و هوایی تبدیل کرد و امروز تبدیل به سپاهی شده است که در دنیا جزو قدرت هایی است که روی آن حساب می کنندو از آن وحشت دارند و در معادلات سیاسی منطقه ای و جهانی جزو آیتم هایی است که مرتبط از آن به عنوان قدرت فرامنطقه ای بحث می شود و این نبود جز با فداکاری، اخلاص و صداقت پاسداران.

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای دفاع از نوامیس مردم و همچنین انقلاب آنها تشکیل و به یک درخت تنومند تبدیل شد که اگر تمام ابرقدرت ها جمع شوند نمی توانند شکستش دهند.

حضرتی تاکید ک امیداوارم که برادران من درسپاه همیشه این اخلاص و صداقت خود را حفظ کنند و حفظ کرده اند تا سپاه همچنان به عنوان یک نهاد قدرتمند و تاثیرگذار بتواند نورافکنی برای تمامی مظلومانی که در جهان مبارزه می کنند و از سپاه الگو وکمک می گیرند باشد همانطور که از انقلاب اسلامی الگو می گیرند و همانطور که از نظرات وتفکرات امام عزیز رهنمودهای رهبر عزیزمان الهام می گیرند.

وی در پایان گفت: انشاالله پاسداران نقلاب اسلامی بتوانند در جهان زمینه ظهور آقاامام زمان(عج) را فراهم کنند.

کد N831788

وبگردی