آفتاب

کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه بازسازی سوریه در سال 2015

کنفرانس مطبوعاتی نمایشگاه بازسازی سوریه در سال 2015

موسسه باشق برگزارکننده نمایشگاه‌های بین‌المللی، از برگزاری نمایشگاه بازسازی سوریه در شانزدهم سپتامبر آینده در شهر نمایشگاهی دمشق خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در لبنان، در این نشست که با حضور وابسته تجاری سفارت جمهوری اسلامی ایران در لبنان برگزار می‌شد، جمع کثیری از نمایندگان اتحادیه‌های مهندسین و اتاق‌های صنایع و بازرگانی لبنان و جمعی از نمایندگان رسانه های گروهی و نمایندگان شخصیت‌های سیاسی این کشور شرکت داشتند.

تامر یاغی، مدیر موسسه باشق در این کنفرانس گفت: از سه سال تا کنون ما همچنان برای بازسازی سوریه برنامه ریزی می‌کنیم، سوریه‌ای که در طول عصرهای متمادی سقوط نکرده است به رغم هجوم گسترده مجموعه‌های تروریستی در این روزها هرگز سقوط نمی‌کند و ما می‌رویم تا سوریه را از نو بسازیم.

وی تاکید کرد که در امر بازسازی سوریه لبنان همیشه نقشی برجسته و حیاتی ایفاء خواهد کرد.

الحاج حسن، وزیر کشاورزی لبنان نیز در این جمع گفت: لبنانی‌ها به عنوان برادر سوریه در بازسازی این کشور طرف اصلی هستند زیرا سوریه به شکل دایمی از لبنان حمایت کرده و ما هرگز کمکهای دولت و مردم سوریه در جنگ سی و سه روزه را از یاد نخواهیم برد هنگامی که دروازه کشور را به روی لبنانی‌ها باز نمودند.

وی افزود: استقرار و امنیت سوریه استقرار و امنیت ما است و بدون شک آرامش و امنیت را برای ما به ارمغان می اورد و طبیعی است که عکس آن نتایج معکوس نیز به بار می‌آورد از همین رو ضروری است که شرکتهای اقتصادی و صنعتی و بازرگانی لبنانی مشارکت گسترده‌ای در امر بازسازی لبنان ایفاء کنند و این یک امر واجب به شمار می‌رود.

الحاج حسن ادامه داد: ملت لبنان و سوریه در قلب نبردی سرنوشت ساز در برابر طرح تکفیری‌ها قرار دارند، طرحی که در چهارچوب پروژه آمریکایی-صهیونیستی برای از بین نقش سوریه در بین ملتهای عرب اظهار وجود کرده است.

وی با اشاره به طرح تقسیم منطقه خاورمیانه گفت: این طرح درصدد است تا دولتهای منطقه را به دولتهای کوچک و قبیله‌ای و عشایری با گراش مذهبی تبدیل کند تا آمریکا و هم پیمانانشان راحت تر بتوانند بر اراده سیاسی و اقتصادی منطقه حاکم شوند و چنانچه این طرح در عراق اجرایی شود آنگاه کل منطقه را فرا می‌گیرد.

کنفرانس مطبوعاتی بازسازی سوریه

کنفرانس مطبوعاتی بازسازی سوریه

کنفرانس مطبوعاتی بازسازی سوریه

کنفرانس مطبوعاتی بازسازی سوریه

کنفرانس مطبوعاتی بازسازی سوریه

انتهای پیام

کد N831781

وبگردی