آفتاب
یک کاندیدای نهمین دوره انتخابات شورای صنفی:

ناآگاهی، مهمترین علت انحلال انتخابات شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی تهران

ناآگاهی، مهمترین علت انحلال انتخابات شورای صنفی دانشجویان علوم پزشکی تهران

یک کاندیدای نهمین دوره انتخابات شورای صنفی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه هر یک از کاندیداها باید حداقل 150 رای داشته باشند تا پذیرفته شوند گفت: متاسفانه به علت عدم تبلیغات مناسب و ناآگاهی دانشجویان از شورای صنفی، کاندیداها نتوانستند تعداد رای‌های موردنظر را جمع‌آوری کنند.

داود جهان سوز در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه انتخابات شورای صنفی دانشگاه علوم پزشکی تهران از سال 1378 تاسیس شده است اظهار کرد: این شورا در سال 1388 تعطیل، دوباره با پیگیری دانشجویان و همت معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت راه اندازی شد.

وی با بیان این مطلب که استقبال دانشجویان برای کاندیداتوری کمتر از پیش بینی لازم بود گفت: تعدادی از دانشکده ها، حداقل کاندید مورد نظر را ثبت نام کردند اما در سایر دانشکده ها تعداد افراد ثبت نامی به حدنصاب نرسیده است.

جهان سوز ادامه داد: بطور مثال اگر تعداد دانشجویان دانشکده ای 200 نفر باشد، حداقل اعضای منتخب آن 3، اعضای علی البدل یک باید باشد و از 201 تا 500 نفر نیز تعداد حداقل اعضای منتخب 5، اعضای علی البدل 2 نفر انتخاب می شود و در نهایت از 501 و بیشتر نیز تعداد حداقل اعضای منتخب7 و اعضای علی البدل 2 نفر است.

این کاندیدای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به اینکه انتخابات دانشکده پزشکی با 11 کاندیدا برگزار شد افزود: در دانشکده داروسازی با 16، دانشکده دندانپزشکی 13 و دانشکده پیراپزشکی 11 کاندیدا انتخابات برگزار شد.

جهان سوز در پایان خاطر نشان کرد: دانشگاه علت عدم استقبال دانشجویان را زمان محدود و نامناسب انتخابات اعلام کرده است در صورتی که دانشگاه می‌توانست بیشترین تلاش خود را در جهت هر چه بهتر برگزار شدن این انتخابات انجام دهد.

انتهای پیام

کد N831756

وبگردی