آفتاب

آمریکا، کانادا و انگلیس نشست ان‎پی‎تی را به شکست کشاندند

آمریکا، کانادا و انگلیس نشست ان‎پی‎تی را به شکست کشاندند

مخالفت کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس با طرح خاورمیانه عاری از سلاح هسته ای موجب به شکست انجامیدن نشست منع اشاعه تسلیحات اتمی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، نشست منع اشاعه هسته ای بدون رسیدن به توافق پایان یافت. دلیل عدم توافق در این نشست مخالفت آمریکا، کانادا، و انگلیس با طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای بود. 

این سه کشور ذکر شده به هیچ وجه حاضر به وارد کردن فشار بر رژیم صهیونیستی و مشخص شدن وضعیت زرادخانه هسته ای آن و در انتها امحای این تسلیحات کشتار جمعی نیستند از همین رو تلاش کشورهای خاورمیانه برای به تصویب رساندن طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای بی نتیجه ماند. 

بیش از ۱۵۰ کشور جهان در این نشست که به مدت یک ماه در مورد معاهده ان پی تی برگزار شد شرکت کرده بودند. 

کشورهای خاورمیانه در این نشست طرحی را ارائه کرده بودند که بر اساس آن این منطقه ظرف مدت پنج سال از تسلیحات اتمی پاکسازی شود اما از آنجا که با اجرایی شدن این طرح رژیم صهیونیستی تحت فشار قرار می گرفت، آمریکا، انگلیس و کانادا با آن مخالفت کردند. 

رژیم صهیونیستی تنها دارنده تسلیحات هسته ای در خاورمیانه است و با وجود آنکه از چند سال قبل ایران و برخی از کشورهای عربی تلاش هایی را برای تصویب طرح خاورمیانه عاری از تسلیحات هسته ای انجام داده اند این تلاش ها تا کنون راه به جایی نبرده اند. 

کد N831719

وبگردی