آفتاب

دسترسی ارتش سایبری یمن به هزاران اسناد محرمانه آل سعود

دسترسی ارتش سایبری یمن به هزاران اسناد محرمانه آل سعود

ایرنا نوشت: رسانه های خبری گزارش دادند که «ارتش سایبری یمن»، با نفوذ به سایت های دولتی عربستان از جمله سایت وزارت امور خارجه این کشور و دسترسی به هزاران سند محرمانه، صدها مورد آن را منتشر کرده است.

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های منطقه، یک فعالی کویتی درحساب تویتر خود نوشته که جنبش مردمی انصارالله یمن با نفود به سایت وزارت امورخارجه و وزارت کشور عربستان، اطلاعات مربوط به دهها کارمند، شماری از سفرا، شاهزاده ها و تعدادی از پیام های محرمانه و غیره را منتشر کرده است.

عبدالله العلی گفته، انتشار اطلاعات مربوط به زیر ساخت های وزارت امور خارجه عربستان، نامه نگاری ها و تلگرام های محرمانه، یک فاجعه ملی است.

در میان اسناد منتشر شده، نامه نگاری های عادل الجبیر(سفیرسابق عربستان درآمریکا) وزیر امورخارجه فعلی و سعود الفیصل وزیر خارجه سابق، درخواست های مربوط به ازدواج با خارجیان و پرونده صدها کارمند اعزامی دیده می شود.

وی افزود در حالی که عربستان در وضعیت جنگ بسر می برد، درهای وزارت امور خارجه اش به روی فضای اینترنتی باز است.

العلی این اقدام را ضربه ای سخت به عربستان توصیف کرده و از کشورهای شورای همکاری خلیج فارس خواسته است تا امنیت سایبری خود را بالا ببرند.

وی گفته است که قدرت انصارالله یمن در این زمینه را نباید نادیده گرفت.

وی یاد آور شده که ارتش سایبری سوریه نیز تاکنون بارها، مراکز بین المللی و غربی را هک و به درون آنها نفوذ کرده است.

از سوی دیگر رسانه ها گزارش دادند که هکرهای یمنی با نفود به پایگاههای اینترنتی عربستان سعودی توانستند حدود سه هزار رایانه دولتی را هک و با این کار به هزاران سند محرمانه دسترسی پیدا کنند.

رایانه های هک شده به وزارتخانه های مختلف عربستان سعودی از جمله وزارت کشور و وزارت امورخارجه این کشور تعلق داشته است.

اطلاعات مربوط به دیپلماتها و ماموران مخفی دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی ازجمله اطلاعات هک شده در این عملیات است.

هکرهای یمنی تهدید کرده اند که اگر ریاض به تجاوز خود علیه یمن پایان ندهد، ارتش سایبری یمن دامنه فعالیتهای خودش را گسترش خواهد داد.

تجاوز نظامی عربستان و ائتلاف کشورهای عربی - آمریکایی علیه مردم یمن که از ششم فرودین آغاز شده، شهادت بیش از سه هزار و 800 یمنی و آوارگی حدود 100 هزار یمنی را درپی داشته است.

بنابر اعلام منابع خبری، شمار مجروحان این تجاوز نیز به بیش از هشت هزار نفر رسیده است که 2 هزار و 800 نفر از آنها به رسیدگی فوری نیاز دارند، اما به دلیل نبود دارو و برق این امکان وجود ندارد.

اکثر شهدا و مجروحان یمنی ناشی از بمباران جنگنده های عربستان و ائتلاف عربی - آمریکایی را کودکان و زنان بی دفاع تشکیل می دهند.

از مجموع کشته های تجاوز نظامی به یمن، دستکم 503 نفر کودک و 218 نفر زن بودند و از میان زخمی ها نیز بیش از یک هزار نفر کودک و نزدیک به 725 نفر زن هستند.

در این مدت 560 محل مسکونی هدف حملات هوایی و موشکی قرار گرفته و 932 مرکزغیرنظامی، خدماتی، موسسه عمومی و خصوصی، 54 بیمارستان و درمانگاه، 26 مسجد و 168 مرکز آموزشی نیز بمباران شده است.

عربستان با ائتلاف 9 کشور عربی منطقه به جز عمان از ششم فروردین سال جاری حملات گسترده ای علیه یمن به اجرا گذاشت تا عبد ربه منصور هادی رییس جمهوری فراری و مستعفی یمن را به حاکمیت بازگرداند و از قدرت گرفتن انقلابیون یمنی که امنیت شهرهای آن کشور را تامین می کنند، جلوگیری کند.

کارشناسان، حمله های عربستان به یمن و محاصره مردم این کشور را به جنایات رژیم صهیونیستی در قبال ساکنان غزه، تشبیه کرده اند.

6464

کد N831670

وبگردی