آفتاب
اختتامیه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم

محمدی: مسابقات بین‌المللی قرآن برگ زرینی در تاریخ کشور محسوب می‌شود

محمدی: مسابقات بین‌المللی قرآن برگ زرینی در تاریخ کشور محسوب می‌شود

نماینده ولی فقیه و رییس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: برگزاری سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با نظم و انظباط و با شکوه و حضور پرشور مردم برگ زرینی در تاریخ کشور محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت الاسلام والمسلمین علی محمدی، عصر جمعه در مراسم پایانی سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم که در سالن اجلاس سران با حضور علی لاریجانی، رییس مجلس و جمعی از قاریان و حافظانی از ایران و خارج از کشور برگزار شد افزود: خدا را شاکریم که بار دیگر ایران اسلامی و ملت مسلمان، جامعه قرآنی معلمان و پیشکسوتان قرآنی این کشور توفیق میزبانی حفاظ و قاریان جهان را داشت چرا که این مسابقات برگ زرینی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود.

او گفت: سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن با نظم و انظباط شکوه و حضور پرشور مردم هم‌زمان با بعثت پیامبر (ص) و حضور نمایندگان 81 کشور جهان و 129 نفر متسابق شامل 62 حافظ و 67 قاری برگزار شد. این دوره از مسابقات شامل 22 نفر داور بود، 10 داور خارجی و 10 داور ایرانی و هم‌چنین 3 عضو هیأت نظارت که امر نظارت این دوره از مسابقات را مدیریت کردند.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به برنامه‌های حاشیه‌یی این دوره از مسابقات افزود: همایش بین‌المللی پژوهش‌های قرآنی با حضور پژوهشگران و عالمان کشورهای مختلف جهان برگزار شد. در مجموع بیش از 700 اثر علمی شامل کتاب، مقاله، پایان‌نامه و طرح پژوهشی به دبیرخانه ارسال شد. که در روز همایش 35 نفر از برگزیدگان تقدیر شدند و در مراسم اختتامیه نیز 5 نفر برتر تجلیل می‌شوند.

محمدی در ادامه با اشاره به برگزاری همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی با حضور جمع کثیری از مدیران، مربیان و معلمان قرآنی این قشر گفت: امسال این همایش برای اولین‌بار به صورت بین‌المللی برگزار شد که در مجموع در این بخش 7 نفر در بخش بین‌الملل و 12 نفر در بخش داخلی تجلیل شدند.

او ادامه داد: نمایشگاه بزرگ قرآنی با حضور دستگاه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی در جمع مسابقات برپا شده است که غرفه کودک و غرفه پاسخگویی به سوالات شرعی با استقبال بی‌نظیری همراه شده بود.

رییس سازمان اوقاف و امور خیریه در پایان از زحمات تمامی هیأت داوران، اساتید، مربیان، مدیران و پیشکسوتان قرآنی تشکر کرد و گفت: اصحاب رسانه به ویژه صدا و سیما در پوشش این دوره از مسابقات تلاش بسیاری داشتند که از آنان تشکر می‌کنم.

انتهای پیام

کد N831555

وبگردی