آفتاب

گزارش وزارت کشور عربستان از حملۀ انتحاری در مسجد شیعیان قطیف

گزارش وزارت کشور عربستان از حملۀ انتحاری در مسجد شیعیان قطیف

واحد مرکزی خبر نوشت:

شبکه تلویزیونی الحدث لحظاتی پیش در خبر فوری گزارش داد: وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که در حمله انتحاری در مسجد القدیح در منطقۀ قطیف عربستان نوزده نفر شهید و صد نفر مجروح شدند، مسئولان بیمارستان از شهروندان خواسته اند برای اهداء خون مراجعه کنند.

نمازگزاران بلافاصله در تجمعی خودجوش این انفجار تروریستی را به شدت محکوم کردند و همزمان با ولادت امام حسین(ع) فریاد لبیک یا حسین (ع) سردادند.

سخنگوی وزارت کشور عربستان سعودی نیز اعلام کرد انفجار در مسجد امام علی بن ابیطالب (ع) در شهر القدیح در استان القطیف همزمان با برگزاری نماز جمعه رخ داد.

به گزارش شبکه تلویزیونی الاخباریه سعودی، وی افزود: فردی کمربند انفجاری را که زیر لباس هایش پنهان کرده بود منفجر کرد که باعث کشته شدن او و شهادت نوزده نفر از نمازگزاران شد.

وزارت کشور عربستان تاکید کرد از هیچ تلاشی برای تعقیب و بازداشت عاملان این جنایت تروریستی فروگذار نخواهد کرد.
این سخنگو خاطر نشان کرد: مزدوران وابسته به فتنه انگیزان که به دنبال ضربه زدن به وحدت و انسجام جامعه عربستان هستند در این اقدامات دست دارند.

منابع خبری اعلام کردند که عامل انتحاری در مسجد امام علی (ع) در استان قطیف عربستان لباس پاکستانی پوشیده بود.
پایگاه خبری «البحرین الیوم» نیز به نقل از شاهدان اعلام کرد که عامل انفجار در مسجد امام علی (ع) در منطقه «القدیح» در استان قطیف لباس پاکستانی پوشیده بود و خود را در رکعت اول نماز منفجر کرد.

5252

کد N831547

وبگردی