آفتاب
امام جمعه زنجان:

تهدید نظامی و تحریم ابزار دشمن در مقابل ایران است

تهدید نظامی و تحریم ابزار دشمن در مقابل ایران است

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: جبهه استکبار در میدان مبارزه با ایران، فقط دو عامل مادی تهدید نظامی و تحریم را در رویه برخورد خود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه زنجان، آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه زنجان با اشاره به اینکه تحریم‌ها علیه ایران از سال 59 آغاز شده است، افزود: عده‌ای خیال می‌کنند که تحریم‌ها بعد از مباحث هسته‌ای آغاز شده و این در حالی است که آمریکا با تصویب قانون و لایحه‌ای تحریم‌ها را در سال 59 رسماً علیه ایران آغاز کرد.

وی ادامه داد: تهدید نظامی و تحریم تنها ابزارهایی است که دشمن در اختیار دارد و مادامی که دشمن می‌داند با تهدید نظامی کاری از پیش نخواهد برد، همه انرژی خود را صرف گسترش تحریم‌ها خواهد کرد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: استکبار جز این دو عامل چیزی در اختیار ندارد و کاری از پیش نخواهد برد. تحریم‌ها تنها ابزاری است که دشمن می‌تواند از آن به نوعی استفاده کند. فشار عمده دشمن بر ایران با تحریم‌ها برای این است که وضعیت اقتصادی را بحرانی کند تا مردم از آرمان‌های انقلاب دست بکشند و راه خود را از انقلاب جدا کنند که باید گفت دشمن سخت در اشتباه است.

وی با اشاره به ولادت حضرت امام حسین(ع) و همچنین روز پاسدار، اظهار کرد: معمار کبیر انقلاب روز ولادت امام حسین(ع) را به عنوان روز پاسدار انتخاب کردند، چرا که پاسدار به معنای مجاهدت خالص و پاک برای خدا است. می‌توان گفت که اخلاص و اعتقاد به خداوند و همچنین شناخت به موقع و اقدام مناسب و به موقع در برابر دشمن سه ویژگی مشترکی است که در امام حسین(ع) و پاسدار قابل مشاهده است.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به چهارم شعبان روز ولادت حضرت ابوالفضل‌العباس(ع) و روز جانباز تصریح کرد: جانبازان معدن ایمان هستند و با گذشت 30 سال از جنگ هنوز در مسیر اهداف انقلاب و جنگ ایستاده‌اند و با صلابت شکر پروردگار را به جای می‌آورند.

وی با اشاره به پنجم شعبان و روز ولادت حضرت امام سجاد(ع) و روز مقاومت و ایثار و پیروزی و فتح خرمشهر ادامه داد: هر چه از فتح خرمشهر سخن بگوییم باز هم زوایایی می‌ماند که به آن پرداخته نشده است. در این فتح با وجود 16 هزار کشته و 19 هزار اسیر، دشمن می‌خواست وارد ایران شده و در آنجا ماندگار شود، ولی با رشادت پاسداران و جوانان موفق نشد. در این میان استان زنجان، با داشتن جوانان برومند در این پیروزی سهیم بود. جوانان زنجانی فاتحان بزرگ عملیات بیت‌المقدس بودند و توانستند در این عرصه خودشان را نشان دهند.

خطیب نمازجمعه زنجان با اشاره به 9 شعبان روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) و روز جوان، خاطرنشان کرد: روز ولادت حضرت علی‌اکبر(ع) روز جوان نامیده شده است و این به معنای این است که این حضرت الگوی نمونه جوانان است، جوانانی که سرشار از انرژی و ابتکار و خلاقیت هستند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به فضیلت‌های ماه شعبان و با بیان اینکه پیامبر همواره ماه شعبان را ماه خود دانسته است، گفت: در این ماه اعمال و رفتارها باید برای تقرب به خدا و ابراز محبت به ساحت پیامبر باشد، چرا که فضیلت‌هایی که در این ماه مشاهده می‌شود در هیچ یک از ماه‌ها دیده نمی‌شود.

انتهای پیام

کد N831491

وبگردی