آفتاب

نماینده آیت‌الله سیستانی: طرح دقیقی برای اداره جنگ علیه داعش طراحی شود

نماینده آیت‌الله سیستانی: طرح دقیقی برای اداره جنگ علیه داعش طراحی شود

نماینده آیت‌الله سیستانی خواهان ایجاد طرحی دقیق و حکیمانه برای اداره جنگ علیه داعش شد که از طریق آن بتوان نقشه ای را برای حل مشکلات امنیتی و نظامی و آغاز پاکسازی خاک عراق از تروریست‌ها ترسیم کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران ( ایسنا) به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، "احمد الصافی" نماینده آیت الله سید علی سیستانی مرجع عالیقدر شیعیان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در کربلا گفت: آنچه که اخیرا در برخی مناطق عراق رخ داده به دلیل شایعه‌پراکنی‌هایی درخصوص شدت درگیری‌ها و سخت بودن جنگ با داعش صورت گرفته که موجب پایین آمدن روحیه برخی مبارزان در میدان جنگ شده است.

وی گفت: باید طرح دقیق و حکیمانه ای برای اداره جنگ علیه داعش ایجاد شود که شخصیت هایی ملی و صادق آن را اداره کرده و بتوان از طریق آن نقشه ای برای حل مشکلات امنیتی و نظامی و آغاز پاکسازی مناطق عراق از وجود داعش ترسیم کرد.

الصافی تاکید کرد: برخی رهبران نظامی به دلیل نداشتن حس ملی‌گرایی به شکست همرزمان خود در میدان جنگ کمک می‌کنند. مسئولان سیاسی دولت نیز نباید در قصد و نیت داوطلبان مردمی تردید داشته باشند بلکه باید از آن‌ها حمایت مادی و معنوی به عمل آورند و باید تلاش کرد که زمام امور به دست نیروهای مسلح ،داوطلبان و عشایر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مسئولان سیاسی کشور باید مواضع خود را در برابر داوطلبانی که از کشور دفاع می‌کنند، یکپارچه سازند. کسی که از عراق دفاع می‌کند مستحق حمایت است. سیاستمداران باید بدانند که خطر واقعی کشور ما را تهدید می‌کند.

انتهای پیام

کد N831413

وبگردی