آفتاب

هشدار بانک جهانی درباره بحران مالی در نوار غزه

هشدار بانک جهانی درباره بحران مالی در نوار غزه

بانک جهانی امروز(جمعه) با هشدار درباره بحران مالی خطرناک در نوار غزه گفت که این منطقه اکنون از بیشترین نرخ بیکاری در جهان رنج برده و باید فلسطینی‌ها، اسرائیلی‌ها و حامیان مالی به منظور جلوگیری از بروز این بحران مالی اقدام کنند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این گزارش در جریان نشست دو سالانه یک کمیته بانک جهانی که به هماهنگی کمک‌های حامیان مالی بین‌المللی برای فلسطینی‌ها می پردازد، مطرح شد و حدود یک سال پس از آن که رژیم صهیونیستی به مدت 50 روز نوار غزه را آماج حملات سنگین خود قرار داد، ارائه شده است.

بنا به اعلام بانک جهانی، از بین رفتن صادرات نوار غزه را تنها در نتیجه یک جنگ و محاصره می توان دانست.

در گزارش بانک جهانی درباره محاصره ناجوانمردانه نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی و مصر آمده است: تاثیر محاصره‌ای که در سال 2007 علیه نوار غزه تحمیل شد به طور ویژه‌ای ویرانگر بوده و برآورد شده که ضرر تولید ناخالص داخلی نوار غزه از این محاصره بیش از 50 درصد بوده و خدمات رفاهی نیز بسیار متحمل خسارت شده اند.

بانک جهانی همچنین از تشکیلات خودگردان فلسطین، رژیم صهیونیستی و جامعه حامیان مالی بین‌المللی خواست تا کاری برای نوار غزه کنند و با انجام اصلاحات جلوی کاهش نگران‌کننده رشد اقتصادی و بحران مالی خطرناک در این منطقه را بگیرند.

این گزارش تصریح کرد، بیکاری در نوار غزه در سال 2014 به 44 درصد افزایش یافته که احتمالا بیشترین نرخ بیکاری در جهان است. بانک جهانی همچنین خاطرنشان کرد نرخ فقر در نوار غزه نیز به رغم آن که از هر پنج ساکن نوار غزه، چهار نفر مقدار کمک دریافت می‌کنند، اما به 39 درصد رسیده است.

بانک جهانی به نقل از "استین لاو یورگنسن"، مدیر مناطق فلسطینی در این بانک گفت: آمار بیکاری و فقر در نوار غزه بسیار آزاردهنده بوده و دورنمای اقتصادی این منطقه نگران‌کننده است.

انتهای پیام

کد N831381

وبگردی