آفتاب

عضو کمیسیون روابط خارجی سنای فرانسه: باید به ایران فرصت داد

عضو کمیسیون روابط خارجی سنای فرانسه: باید به ایران فرصت داد

یک سناتور فرانسوی با بیان این که غرب هیچ‌گاه زمینه مناسب برای تعامل با ایران را فراهم نکرده است گفت:‌ آمریکا و غرب باید به ایران برای تبادل و ارتقای رابطه فرصت دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، ناتالی گولت، عضو کمیسیون روابط خارجی سنای فرانسه در گفت‌وگو با خبرگزاری ترند آذربایجان در مورد توافق هسته‌ای ایران و نگرانی‌های ایجاد شده در میان کشورهای عربی گفت:‌ توافق هسته‌ای ایران برای کشورهای عربی عضو شورای همکاری خلیج (فارس) به منزله یک سونامی است،‌ به دلیل آنک ه هم اکنون مشکلات عدیده‌ای در خاورمیانه وجود دارد که ایران نیز دارای نفوذ در کشورهایی مثل عراق سوریه، یمن و نیز گروه نظامی حزب الله لبنان است.

او افزود: با وجود آن که ایران بخشی از مشکل است می‌تواند نقش یک راه‌حل در رفع بحران‌های منطقه را نیز ایفا کند که می‌توان به گفت‌وگوی ایران با نوری المالکی،‌ نخست‌وزیر پیشین عراق در کناره‌گیری از قدرت و یا کمک به ارتش عراق برای مبارزه با نیروهای داعش اشاره کرد.

گولت با اشاره به این که غرب باید به ایران فرصت دوباره‌ای بدهد،‌ افزود: هم‌چنین نگرانی‌های دیگری نیز در حوزه‌های مربوط به نفت و گاز وجود دارد.

این عضو کمیسیون روابط خارجی سنای فرانسه اظهار کرد: جمعیت همه این کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) 50 میلیون نفر است. این در حالی است که ایران با دارا بودن 78 میلیون نفر جمعیت از لحاظ اقتصادی می‌تواند برای غرب مناسب‌تر باشد،‌ هم‌چنین سطح تحصیلات و شرایط حقوق بشر در ایران مثلا در مقایسه با عربستان سعودی بسیار مناسب‌تر است.

گولت تاکید کرد:‌ از هنگان بروز انقلاب اسلامی درا یران و پس از آغاز جنگ عراق و ایران، غرب از بغداد علیه تهران حمایت کرد،‌ پس از پایان جنگ نیز غرب به صدور تحریم‌های گسترده خود علیه ایران ادامه داد در واقع ایران هیچ‌گاه زمینه مناسب برای تعامل با غرب را نداشته است و هم اکنون آمریکا و غرب باید به ایران فرصت دیگری دهند.

انتهای پیام

کد N831247

وبگردی