آفتاب

درمان عفونت دستگاه تنفسی با افزایش یک گاز در بدن

درمان عفونت دستگاه تنفسی با افزایش یک گاز در بدن

مطالعات محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد با افزایش گاز «سولفید هیدروژن» می توان به درمان برخی بیماری های ویروسی و عفونت تنفسی موسوم به «آر اس وی» پرداخت.

به گزارش خبرگزاری مهر، ویروس سین‌ سیشیال تنفسی ( Respiratory Syncytial Virus) یا همان RSV شایع‌ ترین علت بیماری دستگاه تنفسی تحتانی در نوزادان و نیز مهمترین پاتوژن در کودکان کم سن است.

اپیدمی عفونت‌ های تنفسی با این ویروس در پائیز، زمستان و بهار دیده شده و معمولاً طی یک اپیدمی، نیمی از کودکان در معرض خطر مبتلا می‌ شوند. در بزرگسالان، عفونت حاصله، سندرمی شبیه سرماخوردگی با علائم آبریزش بینی، گلو درد، سرفه و در بعضی موارد بی حالی، سر درد و تب ایجاد می‌ کند.

اکنون مطالعات محققان دانشگاه تگزاس نشان می دهد با افزایش گاز سولفید هیدروژن در بدن می توان به مقابله با عفونت RSV پرداخت. گاز سولفید هیدروژن، گازی است که به طور طبیعی در بدن تولید می شود اما زمانی که شخصی به عفونت  RSV مبتلا می شود در صورتی که مقدار بیشتری از این گاز را دریافت کند، بدن می تواند از میزان تولید ویروس کاسته در نتیجه التهاب های تنفسی و همینطور عفونت ها نیز کاهش پیدا می کنند.

مطالعات محققان نشان می دهد با استفاده از دارویی که بتواند میزان تولید این گاز را در بدن افزایش دهد می توان به مبارزه با عفونت و ویروس های تنفسی پرداخت.

RSV در بزرگسالان با بیماری هایی شبیه سرماخوردگی بروز می کند اما این عفونت در کودکان و سالمندان به دلیل کاهش عملکرد سیستم ایمنی بدن می تواند خطرناک باشد. نتایج این تحقیق می تواند تبدیل به درمان موثری برای این بیماری باشد زیرا تاکنون درمان موثری برای این بیماری کشف نشده بود.

کد N831152

وبگردی