آفتاب
در حال بروز رسانی-تحولات یمن؛

شرط انصارالله برای شرکت در نشست ژنو/ حمله به مواضع عربستان در یمن

شرط انصارالله برای شرکت در نشست ژنو/ حمله به مواضع عربستان در یمن

اعلام شرایط انقلابیون یمن برای شرکت در نشست ژنو و حمله به مواضع عربستان سعودی در مرز با یمن از جدیدترین تحولات صبح جمعه یمن به شمار می روند.

جمعه ۳/۰۱

۰۶:۰۵ سازمان ملل: هنوز طرف های شرکت کننده در گفتگوهای یمن مشخص نشده اند

سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد گفت که هنوز تصمیمی در مورد طرف های شرکت کننده در مذاکرات ژانو پیرامون یمن اتخاذ نشده است.
 فرحان حق عنوان کرد که لیست نهایی طرف هایی که برای شرکت در گفتگوهای یمن دعوت می شوند در حال آماده شدن است.

پیش از این میخائیل بوگدانوف فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه به خاورمیانه وشمال آفریقا تاکید کرد بود که گفتگوهای ژنو پیش از هر چیز میان یمنی ها باشد و تمام گروه های سیاسی یمن باید در این گفتگوها نماینده داشته باشند.

وی در مورد طرف های خارجی شرکت کننده در این گفتگوها گفت: به زودی در این مورد توضیح داده خواهد شد؛ ولی در حال حاضر پیشنهادهای خاصی از طرف دبیرخانه سازمان ملل در این مورد وجود ندارد.

سازمان ملل با صدور بیانیه ای مطبوعاتی در این مورد گفت: شمار زیادی از مسئولان دولتی یمن و دیگر گروه ها و بازیگران بر سر میز مذاکران خواهند نشست.

به گفته خالد الیمانی نماینده یمن در سازمان ملل این مذاکرات در ژنو خواهد بود و سه روز طول خواهد کشید.

پیش از این امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزارت امورخارجه کشورمان گفته بود در گفتگوهای ملی و روند سیاسی یمن کسانی حضور خواهند داشت که دستشان به خون مردم آلوده نشده و نقشی در جنایات اخیر علیه مردم فهیم و مقاوم یمن نداشته اند.

۰۵:۰۶   شرط انصارالله برای شرکت در گفتگوهای ژنو

محمد عبد السلام سخنگوی جنبش انصار الله یمن در یک گفتگوی تلویزیونی خواستار توقف فوری تجاوز عربستان به یمن به عنوان پیش شرط شرکت در نشست ژنو شد. وی یادآور شد انصار الله به دنبال بالا بردن سطح هماهنگی با گروه های سیاسی مخالف کنفرانس ریاض است.

وی با بیان اینکه یمن در زمان و مکان مناسب به تجاوز سعودی ها واکنش نشان خواهد داد، تاکید کرد که نیروهای مردمی این جنبش منطقه نجران عربستان را بمباران کردند.

قرار است گفتگوهای ژنو در ۲۸ و ۲۹ ماه می جاری با مشارکت گروه های مختلف سیاسی یمن برگزار شود، این گفتگوها برای آغاز روند انتقال سیاسی در یمن برگزار خواهد شد.

۰۱:۰۸موشک باران مواضع سعودی ها در مناطق مرزی یمن

 ارتش و کمیته های مردمی یمن، فرماندهان نیروهای مرزی عربستان را در ظهران جنوبی و اردوگاه الجربه واقع در نجران با ۵۰ فروند موشک مورد حمله قرار دادند.

از سوی دیگر در حملات هوایی ائتلاف به رهبری عربستان به شهر ذمار یمن ۲۰ یمنی شهید شدند که دو نفر از آنها کودک و ۴ نفر دیگر زن هستند.

پنجشنبه ۲/۳۱

۱۴:۵۰ گفتگوهای یمنی ۲۸ می در ژنو

نماینده سازمان ملل در امور یمن از آغاز گفتگوی یمنی در ۲۸ ماه می (۷ خرداد) خبر داد.

«اسماعیل ولد شیخ احمد» نماینده سازمان ملل در امور یمن که در ایران حضور دارد در نشست مطبوعاتی خود در تهران با اعلام این خبر افزود: اجلاس ژنو بر سه محور استوار خواهد بود.

وی گفت: ابتکار عمل شورای همکاری خلیج فارس و ساز و کار اجرایی آن و گفتگوهای یمنی و مصوبات سازمان ملل به ویژه قطعنامه ۲۲۱۶ محورهای سه گانه این اجلاس خواهد بود.

به گزارش مهر، کنفرانس ژنو برای آغاز روند انتقال سیاسی در یمن برگزار خواهد شد.

از آغاز تهاجم ائتلاف تحت رهبری آل سعود به یمن، بیش از یک هزار و ۸۵۰ یمنی جان خود را از دست داده اند

۱۰:۲۱ شلیک ۵۰ موشک به بازار «الملاحیظ»/ کنترل ارتش بر کوه های «الردیف»

عربستان سعودی بیش از ۵۰ موشک را به بازار منطقه مرزی الملاحیظ در استان صعده یمن شلیک کرد.

خبر دیگر اینکه ارتش و کمیته های مقاومت مردمی یمن طی عملیاتی کوه های الردیف عربستان سعودی را تحت کنترل خود درآوردند.

در این عملیات شماری از خودروهای سعودی به آتش کشیده شد و بسیاری از نظامیان سعودی پا به فرار گذاشتند.

۰۵:۰۰ کشته شدن ۱۸ نظامی سعودی در حمله نیروهای مردمی یمن

در حمله کمیته های مردمی و قبایل یمنی به یک پایگاه نظامی در منطقه علب واقع در شمال صعده ۱۷ نظامی عربستانی کشته شدند. در این عملیات همچنین مقادیر زیادی از تجهیزات و خودروهای نظامی سعودی ها منهدم شد.بر این اساس در سلسله حملات نیروهای یمن به نظامیان عربستان، گروهی از ساکنان مناطق مرزی توانستند به رغم پشتیبانی هوایی توسط نیروهای عربستان، به یک پایگاه نظامی این کشور که با انواع سلاح حفاظت شده بود یورش برده و به سمت آن پیشروی کنند.

۰۰:۵۸ ده ها کشته و زخمی در حمله قبایل یمنی به نیروهای عربستان

نیروهای قبایلی یمن در واکنش به تداوم تجاوزات عربستان به این کشور، به منطقه ای مرزی در علب حمله و ده ها نفر از نظامی سعودی را کشته و زخمی کردند. همچنین نیروهای قبایلی چندین خودرو و ادوات نظامی عربستان را هدف قرار دادند.

در همین راستا ساکنان مناطق مرزی طخیه واقع در استان صعده، کمینی را برای یک کاروان نظامی عربستان ایجاد کردند که در نتیجه آن کاروان آتش گرفته و نظامیان آن کشته شدند. در عین حال ساکنان مناطق مرزی یک پایگاه نظامی واقع در مقابل منطقه الحصامه استان صعده را مورد هدف قرار دادند.

۰۰:۱۹ مردم یمن در موضع قدرت قرار دارند/ مذاکرات در کشور بی طرف باشد

«عبد الملک الحوثی» رهبر انصار الله یمن در سخنرانی خود در مورد تحولات یمن و تجاوز ائتلاف به رهبری عربستان علیه یمن گفت: کشورهای شرکت کننده در تجاوز علیه یمن از سلاح های ممنوعه بین المللی استفاده کردند.

وی در مورد نقش نیروهای مردمی در مقاومت در برابر حملات علیه یمن افزود: ارتش و کمیته های مردمی مانع از سقوط یمن به دست القاعده شدند و اگر این نیروها نبودند؛ القاعده در حال سربریدن مردم یمن بود. بر این اساس ارتش و کمیته های مردمی در نبرد برای آزادی با نیروهای شر مبارزه می کنند.

رهبر انصار الله با اشاره به کنفرانس ریاض، عنوان کرد:  هیچ کنفرانس و نشستی نمی تواند به تجاوز علیه یمن مشروعیت ببخشد و بارزترین مسئله در کنفرانس ریاض ایجاد درگیری و کشتار داخلی در یمن است. وی تاکید کرد: در جریان آتش بس انسانی نیز حملات به رهبری عربستان علیه یمن ادامه داشت.

چهارشنبه  ۲/۳۰

۲۳:۴۷  کنفرانس بین المللی یمن در ژنو برگزار می شود

یکی از سخنگویان سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان هفته آینده کنفرانسی بین المللی را درباره گفت و گوهای سیاسی در یمن در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد کرد.

این کنفرانس در حالی برگزار خواهد شد که هنوز مشخص نیست چه افرادی در آن شرکت خواهند کرد. بر این اساس بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که کنفرانس یمن در روز ۲۸ ماه می برای آغاز روند انتقال سیاسی در یمن برگزار خواهد شد.

۲۰:۴۹ حمله موشکی و راکتی به مرزهای عربستان سعودی توسط یمنی‌ها

مناطقی در مرزهای عربستان سعودی لحظاتی پیش هدف حملات سنگین موشکی و راکتی یمنی ها قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، یمنی های ساکن مناطق مرزی «الظاهر» و «شدا» در صعده، ۴۰ موشک و ۵۰ راکت به مراکز وابسته به آل سعود در مرزهای عربستان سعودی شلیک کردند.

۱۹:۴۸  هلاکت و زخمی شدن ده‌ها نظامی سعودی توسط قبایل یمنی

ده ها نظامی آل سعود امروز چهارشنبه در حمله قبایل یمنی به مرزهای عربستان به هلاکت رسیده و یا زخمی شدند.

بر اساس اعلام رسانه های یمنی، حمله قبایل به مواضع سعودیها در منطقه «علب» واقع در مرزهای مشترک دو کشور به دنبال ادامه تجاوز نظامی آل سعود به ملت بی دفاع یمن صورت گرفت.

قبایل یمنی همچنین با حمله به منطقه «طخیه» در مرزهای عربستان سعودی، در کمینی چندین نظامی آل سعود را به هلاکت رساندند.

۱۹:۲۴ انهدام نفربر سعودی‌ها/پاکسازی مرکز لحج از سوی ارتش یمن

شبکه المیادین اعلام کرد: یک نفربر سعودی در مرزی با یمن هدف قرار گرفته است و به گفته منابع قبیله ای همه سرنشینان آن کشته شده اند.

از سوی دیگر ریاض یاسین وزیر خارجه وابسته به رئیس جمهوری فراری در ادامه مواضع کارشکنانه خود و عبد ربه منصور هادی از عدم مشارکت در نشست ژنو که از سوی بان کی مون مطرح شده است خبر داد.

خبر دیگر اینکه جنگنده های سعودی مقبره خزیمه را صنعا بمباران کردند.

منابع یمنی از پاکسازی شهر الحوطه مرکز استان لحج در جنوب یمن از سوی ارتش یمن خبر دادند.

در حملات سعودی ها به مقر نیروهای امنیتی در استان إب در مرکز یمن ۶ نفر شهید و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

۱۸:۲۶ کشته و زخمی شدن ۳ نظامی سعودی در نبرد با انصارالله

منابع یمنی از کشته شدن یکی از نظامیان گارد مرزی سعودی و زخمی شدن دو نفر دیگر در ابوالردیف(روستایی سعودی در استان صامطه در منطقه جازان در جنوب غرب عربستان که نزدیک به سه هزار نفر جمعیت دارد) در جریان درگیری های شدید میان یمنی ها با انصارالله در جازان در جنوب عربستان خبر دادند.

به گفته این منابع، نظامی کشته شده سعودی در این درگیری ها حسن علی صمیلی نام دارد.

این منابع بیان کردند: مقامات سعودی ملاریا الخوبه را پس از شلیک خمپاره از سوی انصارالله به آن -که خسارات زیادی وارد اما تلفاتی به دنبال نداشت- تخیله کردند.

۱۷:۴۰ بان کی مون زمان شروع گفتگوهای گروههای یمنی را اعلام کرد

شبکه الجزیره اعلام کرد: بان کی مون دبیر کل سازمان ملل موعد شروع گفتگو میان گروههای یمنی را در شهر ژنو اعلام کرد.

بان کی مون ۲۹ ماه می میلادی جاری را زمان شروع گفتگو میان گروههای یمنی در ژنو با حضور همه طرفها از جمله انصارالله برگزار می شود، دانست.

این در حالی است که قبلا اسماعیل ولد الشیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن در ریاض از برگزاری نشست گروههای یمنی در ژنو با حضور همه طرفها خبر داده  و مشارکت انصارالله را ضروری دانسته بود.

۱۷:۲۱ بمباران استان‌های «حجه» و «إب» یمن توسط جنگنده‌های سعودی

جنگنده های آل سعود همچنان به ادامه حملات وحشیانه هوایی و توپخانه ای خود به مناطق مختلف یمن ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، جنگنده های آل سعود شهر «عبس» واقع در استان حجه را طی چند نوبت بمباران کردند.

رسانه های یمنی اعلام کردند که مناطقی در نزدیکی پایگاه «تیپ ۲۵» ارتش یمن نیز در چند مرحله هدف حملات هوایی سعودیها قرار گرفت.

جنگنده های سعودی چندین منطقه در استان «إب» را نیز هدف قرار دادند. بر اساس آخرین اخبار رسیده این جنگنده ها ۱۲ مرتبه پایگاه نیروهای امنیتی ویژه در این استان را بمباران کردند.

۱۶:۱۱ «الجزیره» خبر داد؛آغاز درگیری زمینی میان نیروهای آل‌سعود و انصارالله در مرزهای یمن

نیروهای آل سعود امروز چهارشنبه با نیروهای انصارالله یمن در مرزهای مشترک این کشور و عربستان سعودی به شدت درگیر شدند.

بر اساس این گزارش، تاکنون هیچ گزارشی از تلفات احتمالی این درگیری ها منتشر نشده است.

این در حالی است که حملات وحشیانه جنگنده های سعودی به نقاط مختلف یمن همچنان ادامه دارد.

«احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف سعودی علیه یمن پیشتر اعلام کرده بود که حملات به این کشور تا زمان تسلیم حوثیها ادامه خواهد داشت.

۱۰:۴۷ برنامه جهانی غذا: زمان آتش بس در یمن کافی نبود/نشست گروههای یمنی

«احمد فوزی» سخنگوی سازمان ملل در گفتگو با خبرگزاری آلمان اعلام کرد که «اسماعیل ولد الشیخ» در حال فراهم کردن مقدمات نشست میان طرفهای درگیر در یمن است.

 از سوی دیگر پایگاه النشره با انتشار خبری به نقل از برنامه جهانی غذا سازمان ملل اعلام کرد که زمان آتش بس انسانی در یمن برای امداد رسانی به مردم یمن کافی نبود.

۸:۲۶ پیشروی ارتش و نیروهای مردمی یمن در استان تعز/ حمله به زنجبار

منابع یمنی از پیشروی ارتش و نیروهای مردمی در منطقه صبر در استان تعز علیه تروریستهای القاعده خبر دادند.

بر این اساس ارتش و نیروهای مردمی خسارات سنگینی را به تروریستهای القاعده در تعز وارد کردند.

از سوی دیگر شبکه المنار با انتشار خبری اعلام کرد که جنگنده های ائتلاف ضد یمن ۳ حمله هوایی را به مناطق مختلف صنعا انجام دادند.

همچنین جنگنده های سعودی ۴ حمله به شهر زنجبار در جنوب یمن انجام دادند.

۷:۴۰ روسیه:عربستان به راهکار سیاسی برای حل بحران یمن پایبند باشد

«میخائیل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار با «عبدالرحمن الراسی» سفیر عربستان در روسیه از این کشور خواست که به ضرورت اتخاذ راهکار سیاسی برای حل بحران یمن پایبند باشد.

وی همچنین در این دیدار درخصوص آخرین تحولات یمن و منطقه با الراسی به بحث و رایزنی پرداخت.

بوگدانف پیشتر از رایزنی مسکو با تهران و ریاض درخصوص حل بحران یمن خبر داده بود.

سه شنبه ۲/۲۹

۲۱:۳۲ انصارالله: نیروهای آل‌سعود حتی یک روز هم به آتش‌بس پایبند نبودند

«صالح الصماد» از اعضای ارشد جنبش انصارالله یمن در سخنانی اعلام کرد که نیروهای آل سعود با وجود اعلام آتش بس ۵ روزه هیچگاه به آن پایبند نبودند و طی این مدت همواره به مناطق مختلف یمن حمله کردند.

وی با بیان اینکه تجاوز کنونی آل سعود به یمن را می توان یک تجاوز صهیونیستی ـ آمریکایی نامید، تصریح کرد: تداوم حملات وحشیانه سعودی ها به مردم بی دفاع یمن و همچنین محاصره خفه کننده کشور، رنج و محنت مردم را دو چندان کرده است.

الصماد افزود: ارتش و کمیته های انقلابی با وجود نقض آتش بس توسط سعودیها همواره به آن پایبند بودند و حتی از پیشنهاد سازمان ملل برای تمدید این آتش بس نیز استقبال کردند، اما نیروهای سعودی نه تنها این پیشنهاد را نپذیرفتند بلکه حملات خود را تشدید کردند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به حمایت های سعودیها از تروریست های القاعده اشاره کرده و اظهار داشت: بالگردهای نظامی آل سعود اقدام به پرتاب تسلیحات نظامی پیشرفته برای تروریست های القاعده و اعضای گروه سلفی الاصلاح می کنند.

۲۱:۱۶ بمباران پایگاه‌های نظامی یمن توسط جنگنده‌های سعودی

جنگنده های آل سعود در ادامه تجاوز به یمن، دو پایگاه نظامی این کشور در شهر تعز به نام های «الاستقبال» و «تیپ ۲۲ گارد ریاست جمهوری» را بمباران کردند.

بر اساس این گزارش، منطقه مرزی «المزرق» واقع در استان حجه نیز طی چند نوبت هدف حملات جنگنده های سعودی قرار گرفت.

از سوی دیگر، نظامیان ارتش یمن و کمیته های انقلابی موفق شدند منطقه «دار سعد» واقع در استان عدن را از لوث تروریست های القاعده پاکسازی کرده و کنترل کامل آن را در دست بگیرند.

ارتش و کمیته های مردمی همچنین ۱۳ تروریست القاعده را در منطقه «بنی علی» واقع در روستای «المسراخ» به هلاکت رسانده و ۲۰ نفر دیگر را به شدت مجروح ساختند.

بر اساس اعلام رسانه های یمنی هم اکنون درگیری های شدیدی میان ارتش و کمیته های مردمی از یک سو و تروریست های القاعده از سوی دیگر در شهر تعز در جریان است.

بالگردهای نظامی آل سعود همچنان بر فراز آسمان نقاط مختلف یمن از جمله شهر صنعاء پرواز می کنند.

۱۹:۲۲ شهادت ۹ یمنی در حمله جنگنده‌های سعودی به استان إب

شبکه المنار در خبری فوری از شهادت ۹ غیرنظامی یمنی در حمله هوایی جنگنده های سعودی به استان إب خبر داد.

بر اساس این گزارش، در پی این حمله که لحظاتی پیش انجام شد ۱۰ شهروند یمنی نیز به شدت مجروح و به بیمارستان منتقل شدند.

جنگنده های سعودی همچنانی مناطق «جبل نقم» و «سنحان» واقع در شهر صنعاء را طی چند نوبت بمباران کردند.

شهر تعز نیز بارها هدف حملات هوایی جنگنده های سعودی قرار گرفت.

۱۹:۱۶ حمله توپخانه‌ای قبایل یمنی به منطقه «جیزان» عربستان

قبایل یمنی امروز سه شنبه منطقه «جیزان» واقع در مرزهای عربستان سعودی را هدف حملات توپخانه ای قرار دادند.

بر اساس این گزارش، این اولین بار از زمان آغاز تجاوز نظامی به یمن است که مرزهای عربستان سعودی هدف حملات توپخانه ای قرار می گیرد.

رسانه های یمنی اعلام کردند که این حمله در پاسخ به حملات توپخانه ای آل سعود به مناطق مرزی یمن صورت گرفت.

گفتنی است، حملات هوایی و توپخانه ای ارتش آل سعود به مناطق مسکونی و مرزهای یمن طی روزهای اخیر به صورت چشمگیری تشدید شده است.

۱۹:۰۴ سعودی ها عامل ادامه بحران یمن هستند/استقبال از طرحهای سازنده

صالح الصماد رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن اعلام کرد: حملات سعودی-صهیونیستی-آمریکایی به ملت یمن و محاصره ظالمانه آنها سبب رنج مردم این کشور شده است.

وی افزود: ما درباره همه درخواست ها مثبت عمل کرده ایم اما حملات از زمان آتش بس هم متوقف نشد و حملات به تعدادی از استانهای یمن ادامه داشت و جنگنده ها و هواپیماهای شناسایی دشمن حریم هوایی یمن را نقض کردند و دشمن مانع از کمک رسانی بشردوستانه به یمن شد.

وی افزود: دشمن به کمک های خود به القاعده ادامه می دهد و بسیاری از اعضای القاعده را در داخل عربستان و نزدیک مرز با یمن جذب و برای جنگ به یمن اعزام کرده است. دشمن آتش بس را نقض کرده است و ارتش و کمیته های مردمی نهایت خویشتنداری را به خرج داده اند و به آتش بس پایبند بوده اند.

الصماد تاکید کرد: ما درخواست اسماعیل ولد الشیخ احمد نماینده سازمان ملل در امور یمن درباره آتش بس واکنش مثبت نشان دادیم اما دشمن طی ۲۴ ساعت گذشته بر دامنه تجاوزات خود افزوده است به گونه ای که بیش از چهل یورش به استانهای مختلف یمن صورت گرفته است و مناطق مرزی با صدها موشک و خمپاره هدف قرار گرفته است.

وی افزود: ما با هر دعوت و گام مثبتی در زمینه پایان محاصره برخورد مثبت داریم و از سازمان ملل و همه کشورهای برادر و دوست می خواهیم که به مسئولیت خود در قبال عنادورزی سعودی ها و همپیمانان آنها که سبب شده اوضاع به نقطه صفر برسد، عمل کنند.

۱۵:۳۷ حمله توپخانه‌ای آل‌سعود به استان «صعده» یمن/ بمباران استان «حجه»

نیروهای آل سعود همچنان به تجاوز وحشیانه خود به ملت بی دفاع یمن ادامه می دهند.

بر اساس این گزارش، در جریان آخرین حملات علیه مردم یمن، توپخانه های آل سعود منطقه «الملاحیظ» واقع در استان صعده را زیر آتش گرفتند.

از سوی دیگر، جنگنده های سعودی نیز منطقه «بیت الاحمر» واقع در استان «حجه» را طی چند نوبت هدف حملات هوایی خود قرار دادند.

بر اساس اعلام رسانه های یمنی، منطقه «حرض» در استان حجه نیز هدف حملات توپخانه ای سعودیها قرار گرفت.

این تحولات در حالی است که «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف ضد یمن در سخنانی اعلام کرده بود که توقف حملات علیه این کشور در صورت تسلیم حوثیها صورت خواهد گرفت.

۱۴:۴۲ بیانیه اختتامیه نشست گروههای یمنی وابسته به آل سعود در ریاض

نشست گروههای یمنی وابسته به آل سعود در ریاض دقایقی پیش پایان یافت.

در بیانیه اختتامیه این نشست با ادعای کودتا بودن انتفاضه مردمی یمن بر استفاده از ابزارهای سیاسی و نظامی برای سرکوب خیزش مردمی در این کشور تاکید شده است.

۱۲:۱۹ تشدید حملات هوایی به مناطق مختلف یمن/شهادت و زخمی شدن ۵ نفردرصعده

به دنبال حمله جنگنده های ائتلاف ضد یمن به چند خانه مسکونی در منطقه رحبان واقع در جنوب صعده یک شهروند یمنی شهید و چهار نفر دیگر از جمله دو کودک زخمی شدند.

مناطق عبس در استان حجه، الجبانه در حدیده، مفرق در ضالع و جبل نقم در صنعاء نیز مورد هدف حملات جنگند های ائتلاف متجاوز به یمن قرار گرفت.

۱۰:۵۵ انصارالله از سازمان ملل خواست به مسئولیت خود درقبال یمن عمل کند

انصارالله یمن از سازمان ملل و همه کشورهای دوست خواست که به مسئولیتهای خود در قبال پافشاری عربستان و همپیمانانش در تجاوز به یمن عمل کنند.

انصار الله همچنین اعلام کرد که از اقداماتی که در راستای رفع محاصره  و پاسخگویی به نیازهای مردم یمن صورت می گیرد به شکل سازنده و مثبتی استقبال می کند.

۹:۱۷ سخنگوی بان کی مون:کنفرانس بین المللی قریب الوقوع درباره یمن

«فرحان حق» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اظهار داشت: از سرگیری عملیات نظامی در یمن برگزاری کنفرانس بین المللی به ابتکار سازمان ملل متحد و با هدف تلاش برای حل بحران یمن را تهدید می کند.

وی با بیان این مطلب افزود: بان کی مون قصد دارد در آینده ای نزدیک این کنفرانس را برگزار کند و امیدوار است تمامی طرف های درگیر بدون هر گونه پیش شرط در این کنفرانس شرکت کنند.

۸:۲۹ وقوع انفجار شدید در صنعاء/ حملات هوایی به عدن

جنگنده های ائتلاف متجاوز به یمن ساعات اولیه صبح امروز مواضع انصارالله در صنعاء را مورد هدف قرار دادند.

منابع یمنی همچنین از وقوع دو انفجار شدید در صنعاء بر اثر حملات موشکی ائتلاف ضد یمن خبر دادند.

شبکه اسکای نیوز نیز از حملات جدید هوایی به مناطقی در شهر عدن خبر دادند.

در جریان این حملات شماری غیر نظامی یمنی شهید و زخمی شدند.

۸:۲۷ شرط متجاوزان برای توقف جنگ علیه یمن

«احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف ضد یمن اعلام کرد که پس از اتمام زمان آتش بس حملات ائتلاف متجاوز به یمن به صورت رسمی آغاز شد.

وی  اعلام کرد که تا زمانی که حوثیها تسلیم نشوند ائتلاف به حملات خود ادامه می دهد.

از سوی دیگر «بان کی مون» دبیر کل سازمان ملل از عدم تمدید مهلت آتش بس انسانی در یمن اظهار تاسف کرد.

۸:۰۱    ۶ حمله هوایی در استان الضالع/ بمباران لحج و صعده

جنگنده های عربستان سعودی در ادامه حملات خود به یمن پایگاه هوایی العند در استان لحج را بمباران کردند.

این حملات در چهار نوبت انجام گرفت. این حملات در استان الضالع نیز ادامه داشت و منطقه الشعیب در این استان هدف شش حمله هوایی قرار گرفت.

المسیره نیز گزارش داد: جنگنده های سعودی کاخ ریاست جمهوری در استان صعده در شمال را هدف قرار دادند.

تحولات روزهای گذشته یمن در اینجا قابل بازیابی است.

کد N831027

وبگردی