آفتاب

مذاکرات آمریکا و کوبا برای عادی‌سازی روابط امروز نیز ادامه ‌می‌یابد

مذاکرات آمریکا و کوبا برای عادی‌سازی روابط امروز نیز ادامه ‌می‌یابد

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا اظهار کرد،‌ واشنگتن و هاوانا روز پنجشنبه آخرین دور از مذاکرات خود را با هدف عادی‌سازی روابط و بازگشایی سفارتخانه‌هایشان بدون نتیجه به پایان رساندند اما توافق کردند که امروز (جمعه) نیز به این مذاکرات ادامه دهند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، "ماری هارف"، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در پیامی در توییتر، نوشت: مذاکرات آمریکا و کوبا برای روز پنجشنبه به پایان رسید.این مذاکرات امروز ادامه خواهد یافت.

وزارت امور خارجه آمریکا برای یک نشست یک روزه برای دور چهارم مذاکرات با کوبا برنامه ریزی کرده بود و دولت کوبا نیز اعلام کرده بود دور چهارم مذاکرات آخرین دور پیش از آن که دو کشور سفارتخانه‌هایشان را در پایتخت‌های یکدیگر بازگشایی کنند، خواهد بود.

"جاش ارنست"، سخنگوی کاخ سفید گفت، واشنگتن و هاوانا در تلاش برای توافق بر سر قوانین مرتبط با جابجایی دیپلمات‌های آمریکایی در کوبا هستند.

دولت اوباما خواهان آزادی بیشتر سفر برای دیپلمات‌های آمریکایی و دسترسی شهروندان کوبایی به سفارتخانه آمریکا در این کشور است اما در مقابل دولت کوبا نیز به برنامه‌های ترویج دموکراسی امریکا در خاک این کشور اعتراض کردده است.

روبرتا جاکوبسن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا و مذاکره‌کننده ارشد واشنگتن در مذاکرات با هاوانا به قانون‌گذاران آمریکایی گفت، بدون سفر آزادانه‌تر دیپلمات‌های آمریکایی به خارج از پایتخت کوبا، بازگشایی سفارت آمریکا در کوبا انجام نخواهد شد.

انتهای پیام

کد N830965

وبگردی