آفتاب

عریقات: نتانیاهو به دنبال گسترش شهرک‌سازی‌ها است نه سازش

عریقات: نتانیاهو به دنبال گسترش شهرک‌سازی‌ها است نه سازش

عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دم از صلح و سازش و راه حل تشکیل دو کشور می زند، اما در حقیقت با توسعه شهرک سازی و سیاست‌های نژاد پرستانه خود علیه ملت فلسطین و حقوق مشروع آنان، این مذاکرات را به شکست کشانده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، "صائب عریقات" در اظهاراتی خاطر نشان کرد که بنیامین نتانیاهو در دیدار با فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا مدعی شد که از راه حل تشکیل دو کشور حمایت می کند اما همزمان به شهرک سازی در اراضی فلسطینی که کاملا با قوانین و معاهدات بین المللی در تضاد است، ادامه می دهد و همین مساله می رساند که وی به دنبال به بن بست کشاندن مذاکرات سازش است.

عریقات اشاره کرد که دیدار محمود عباس با موگرینی مثبت و سازنده بود و طرفین آخرین تحولات مذاکرات سازش را مورد بحث و بررسی قرار داده و بر تحرک فوری جامعه بین الملل برای توقف شهرک سازی رژیم صهیونیستی و لغو محاصره نوار غزه تاکید کردند.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، وی همچنین عنوان کرد که عباس به موگرینی اعلام کرده که بازگشت به میز مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی مشروط به توقف شهرک سازی، آزاد گروه چهارم از اسرای ما قبل اسلو و تشکیل کشور فلسطین در مرزهای سال 1967 است.

انتهای پیام

کد N830944

وبگردی