آفتاب
در دیدار اعضای جمعیت دوستی فلسطین و ایران،

ولایتی: راه نجات غزه مبارزه و مقاومت است

ولایتی: راه نجات غزه مبارزه و مقاومت است

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل گفت: قطعا خط مقاومتی که از ایران شروع شده است تا لبنان نیز ادامه یافته و با مبارزه قطعا شاهد پیروزی فلسطین خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خارجی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام که صبح امروز با رئیس و اعضای جمعیت دوستی ایران و فلسطین دیدار داشت بر تلاش روزافزون برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطین که در واقع پیروزی اسلام محسوب می‌شود تاکیدکرد.

ولایتی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار خاطر نشان کرد: باید فعالیت‌های مناسبی توسط جمعیت دوستی فلسطین و ایران انجام شود تا نشان دهنده‌ی دامنه فعالیت‌های گسترده این مجموعه باشد. چرا که موضوع فلسطین و اهمیت آن از سوی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری همواره مورد توجه و اهتمام ویژه‌ای قرار داشته است.

ولایتی ادامه داد: من در سفر اخیری که به لبنان برای شرکت در اجلاس علمای جهان اسلام برای فلسطین داشتم نیز این موضوع را مورد بررسی قرار داده و تشریح کردم. ضمن آنکه در دیدار با دبیرکل حزب‌الله و رئیس جمهور سوریه نیز در این زمینه و موضوع فلسطین بحث و تبادل نظر داشتیم. چرا که در مقطع کنونی صف آرایی حق و باطل را به وضوح در منطقه شاهد هستیم.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تخیص مصلحت نظام با تاکید بر این که همه ما در مسیر مقاومت حرکت می‌کنیم گفت: فلسطین مساله جهان اسلام است و اگر بتوانیم تلاش برای پس گرفتن سرزمین‌های فلسطینی را به ثمر برسانیم در حقیقت در راستای پیروزی اسلام گام برداشته‌ایم. زیرا فلسطین اولین قبله مسلمانان و سومین مکان مقدس پس از حرمین شریفین محسوب می‌شود و اساس حرکت در این راه مبارزه است و سازش و تصمیم تسلیم طلبی حاصلی در پی نخواهد داشت.

ولایتی در بخش دیگری از صحبتهای خود با اشاره به قرارداد اسلو افزود: این قرارداد که آغاز مسیر سازش تلقی می‌شود سبب شد رژیم صهیونیستی قدم به قدم پیش آید و عاقبت عرفات در رام‌الله توقیف خانگی شد و بعد هم به احتمال زیاد به قتل رسید و امروز هم کسانی که با عربستان کنار آمدند و از حمله به یمن حمایت کردند در حقیقت دچار توهم هستند و تصور می‌کنند با این قبیل حمایت‌ها قادرند مواضع خود را تقویت کنند.

وی با اشاره به مجموعه دوستی که بین ایران و فلسطین تحت عنوان جمعیت دوستی فلسطین و ایران تشکیل شده است گفت: جای خالی چنین مجموعه‌ای احساس می‌شد و در حال حاضر ما با گروههای فلسطینی که مبارزه می‌کنند ارتباط داریم و لازم بود با گروههای مردمی مثل شما نیز این ارتباط برقرار شود و راه نجات فلسطین ایجاد همبستگی با دیگر کشورهای مسلمان و مبارزه برای آزادی فلسطین است.

ولایتی ادامه داد: اطمینان داریم خط مقاومت که از ایران آغاز شده تا یمن و عربستان و سوریه و لبنان ادامه دارد و ان شاء الله فلسطین به پیروزی خواهد رسید و راه نجات غزه سازش با مذاکره کنندگان نیست بلکه مبارزه و مقاومت است.

رئیس مرکز تحقیقات مجمع استراتژیک در پایان بابیان این که عقب نشینی اسراییل در غزه نتیجه مقاومت فلسطین بود تصریح کرد:‌ زمانی اسحاق رابین عنوان کرد، امیدوارم روزی از خواب بیدار شوم و شاهد آن باشم که غزه در زمین فرو رفته است و امروز غزه در جای خود باقی است و این رابین است که در زمین فرو رفته است.

در این دیدار رئیس و اعضای گروه فلسطینی گزارشی از فعالیت‌ها و اقدامات خود ارائه کردند و در پایان نیز عبدالکریم شرقی رئیس جمعیت دوستی فلسطین و ایران نماد مقاومت مردم فلسطین را به ولایتی اهدا کرد.

انتهای پیام

کد N830733

وبگردی