آفتاب

رهبر اپوزیسیون ترکیه: دولت به شورشیان سوری سلاح می‌دهد

رهبر اپوزیسیون ترکیه: دولت به شورشیان سوری سلاح می‌دهد

رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه دولت این کشور را به ارائه تسلیحات به شورشیان سوری متهم کرد و متعهد شد در صورت رسیدن به قدرت به چنین امری خاتمه می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه، ترکیه مدت‌هاست که به دلیل انتقال سلاح به شورشیان سوریه با هدف براندازی دولت فعلی در این کشور مورد انتقادات شدید قرار دارد. این در حالی است که آنکارا مکرراً این اتهامات را رد می‌کند.

کمال قلیچداراوغلو، رهبر مهم‌ترین حزب اپوزیسیون ترکیه با این حال می‌گوید: فیلم‌هایی منتشر شده که جعبه‌های پر از بمب را نشان می‌دهد که در حال انتقال از مرز هستند. من هم این فیلم‌ها را دیده‌ام. چیزی برای پنهان کردن وجود ندارد.

قلیچدار اوغلو در ادامه اطهاراتش متعهد می‌شود که در صورت رسیدن به قدرت در انتخابات هفتم ژوئن امنیت را در مرز ترکیه- سوریه افزایش دهد.

این در حالی است که نتایج نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد حزب مردم جمهوری‌خواه قلیچدار اوغلو پس از حزب حاکم عدالت و توسعه در رده دوم قرار دارد.

وی اطمینان داده است با قدرت گرفتن حزب مردم جمهوری‌خواه، مرز به شرایط سابق برگردانده می‌شود و امنیت مرزی تامین می‌شود.

این اظهارات در میان افزایش اختلافات در بازداشت چندین سرباز، پلیس و دادستان در تحقیقات سازمان اطلاعات ملی ترکیه درباره انتقال وسایل به سوریه در ژانویه 2014 مطرح شده‌اند.

براساس مدارک منتشر شده در اینترنت، کامیونی هنگام عبور از مرز مورد بازرسی قرار گرفته که در حال انتقال سلاح به شورشیان سوری بوده است.

رهبر حزب اپوزیسیون ترکیه در ادامه اظهاراتش گفت: ما اجازه این عبور و مرور غیرقانونی را نخواهد داد.

انتهای پیام

کد N830508

وبگردی