آفتاب
وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

امیدوارم انتخابات امروز فعالیت صنفی خانه احزاب را تضمین کند

امیدوارم انتخابات امروز فعالیت صنفی خانه احزاب را تضمین کند

وزیر کشور گفت: امیدواریم انتخابات امروز خانه احزاب به خوبی انجام شود به صورتی ترکیبی باشد که این ترکیب فعالیت صنفی خانه احزاب را تضمین‌کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما ، عبدالرضا رحامنی فضلی وزیر کشور که امروز در مجمع عمومی و فوق‌العاده خانه احزاب شرکت و سخنرانی کرد، با حضور در جمع خبرنگاران به سؤالات مختلف آنان درخصوص مسائل مرتبط با حوزه وزارت کشور پاسخ داد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی درخصوص تشکیل مجمع عمومی و فوق‌العاده خانه احزاب و نقش آن در کم کردن دغدغه‌های احزاب گفت: خانه احزاب یک تشکیلات قانونی است و از کمیسیون ماده 10 مجوز دارد، مدتی در فترت به سر می‌برد و فعالیت‌های آنها محدود شده بود و دولت تدبیر و امید فعالیت‌های احزاب را در چارچوب قانون به رسمیت می‌شناسد.

وی افزود: یکی از درخواست‌هایی که احزاب مختلف از دولت داشتند فعال کردن خانه احزاب بود و ما تلاش کردیم در این مدت 20 ماه با احزاب مختلف و هیئت مدیره خانه احزاب جلسات مختلفی برگزار کنیم.

وزیر کشور ادامه داد: این نشست‌ها به تشکیل مجمع عمومی و فوق‌العاده خانه احزاب منجر شد که ان‌شاءالله امروز تغییراتی را در اساسنامه‌شان بدهند و فعالیت خانه احزاب را که وظیفه حمایت صنفی از احزاب را دارد یعنی خانه احزاب خودش مستقلا کار سیاسی نمی کند بلکه حمایت‌های صنفی از همه احزاب انجام می دهد، شاهد باشیم.

وی گفت: امیدواریم انتخابات امروز خانه احزاب به خوبی انجام شود به صورتی ترکیبی باشد که این ترکیب فعالیت صنفی خانه احزاب را تضمین‌کند.

رحمانی فضلی افزود: وزارت کشور هم به عنوان نهاد قانونی حامی تشکل های صنفی و سیاسی قدرتمند وظیفه خود می دانست که این همکاری و همراهی را با خانه احزاب انجام دهد.

وزیر کشور ابراز امیدواری کرد: فعالیت خانه احزاب و تشکیل مجمع عمومی و فوق‌العاده برای مردم و منافع ملی و تقویت قانونگرایی به خیر و خوشی صورت گیرد.

رحمانی فضلی در پاسخ به سؤالی درخصوص اتفاقات شهرستان جهرم و تحت فشار بودن سرپرست فرمانداری ازجانب نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ایشان فرماندار نبوده و تنها سرپرست فرمانداری بوده است که سرپرست هم بعد از مدتی عوض می شود.

وی در پاسخ به سؤالی درخصوص سرانجام موضوع یارانه احزاب افزود: در قانون چیزی پیش بینی نشده است و بعد از اینکه خانه احزاب تشکیل شد، باید آن را پیگیری کرد که هم در مجلس و هم در دولت در بودجه 1395 پیش‌بینی شود.

کد N830401

وبگردی