آفتاب

نخستین دیدار نتانیاهو با رهبر اپوزیسیون پس از تشکیل کابینه

نخستین دیدار نتانیاهو با رهبر اپوزیسیون پس از تشکیل کابینه

نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای اولین بار از زمان تشکیل کابینه جدید در سرزمین های اشغالی با اسحاق هرتزوگ یکی از دو رهبر ائتلاف «اتحاد صهیونیستی» در دفتر خود در بیت المقدس دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه صهیونیستی جروزالم پست، «بنیامین نتانیاهو» برای نخستین بار پس از تشکیل کابینه جدید با «اسحاق هرتزوگ» رهبر حزب کار دیدار و گفتگو کرد. براساس قانون، نخست وزیر باید رهبران احزاب مخالف دولت را در جریان مسائل مختلف قرار دهد.

انتخابات اخیر پارلمانی در سرزمین های اشغالی در روز 17 مارس برگزار شد و بنیامین نتانیاهو توانست با رهبری حزب دست راستی لیکود بیشترین آرا را از آن خود کند اما کابینه وی تنها توانست با اختلاف 2 رای (61 رای مثبت در برابر 59 رای منفی) از پارلمان رژیم صهیونیستی رای اعتماد بگیرد.

در دیدار نتانیاهو با هرتزوگ که به مدت یک ساعت به طول انجامید، دبیر نظامی دفتر نخست وزیر و رییس شرای امنیت ملی رزیم صهیونیستی نیز حضور داشتند. منابع آگاه در ائتلاف اتحاد صهیونیستی می گویند که علیرغم تمایل نتانیاهو برای نقش دادن به اسحاق هرزوگ در کابینه، وی در این دیدار درباره مسائل سیاسی سخن نگفته است.

 

کد N830165

وبگردی