آفتاب

کنفرانس بین المللی یمن در ژنو برگزار می شود

کنفرانس بین المللی یمن در ژنو برگزار می شود

یکی از سخنگویان سازمان ملل متحد اعلام کرد که این سازمان هفته آینده کنفرانسی بین المللی را درباره گفت و گوهای سیاسی در یمن در شهر ژنو سوئیس برگزار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، این کنفرانس در حالی برگزار خواهد شد که هنوز مشخص نیست چه افرادی در آن شرکت خواهند کرد. بر این اساس بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد گفته است که کنفرانس یمن در روز 28 ماه می برای آغاز روند انتقال سیاسی در یمن برگزار خواهد شد.

این در حالی است که از آغاز تهاجم ائتلاف تحت رهبری عربستان به یمن، بیش از یک هزار و 850 یمنی جان خود را از دست داده اند. در بیانیه ای که سخنگوی سازمان ملل به نقل از بان کی مون منتشر کرده آمده است که وی امیدوار است، این گفت و گوها برای آغاز مجدد روند سیاسی به یمن کمک کرده و سطح خشونت ها را کاهش دهد؛ همچنین این گفت و گوها باعث شود تا شرایط انسانی غیرقابل تحمل در یمن بهبود یابد.

این خبر در حالی منتشر می شود که ائتلاف تحت رهبری عربستان بعد از پایان مهلت آتش بس 5 روزه که برای کمک رسانی بشردوستانه برقرار شد، بار دیگر حملات خود را به یمن از سر گرفته است.

به نوشته این خبرگزاری هنوز مشخص نیست که نمایندگان انصار الله در کنفرانس ژنو درباره یمن حضور پیدا خواهند کرد یا نه؟ از سوی دیگر نیز ریاض یاسین وزیر خارجه دولت ساقط شده یمن نیز می گویند تنها زمانی دولت در تبعید این کشور در مذاکرات ژنو حضور پیدا خواهد کرد که حوثی ها از مناطق تحت اشغال خود عقب نشینی کنند.

 

کد N830152

وبگردی