آفتاب
آسوشیتدپرس:

مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت است

مذاکرات هسته‌ای در حال پیشرفت است

خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از دیپلمات‌ها گزارش داد که مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه 1+5 در حال پیشرفت است اما هنوز برخی اختلافات باقی است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، کارشناسان ایران و 6 قدرت جهانی قرار است روز چهارشنبه (امروز)‌ دور جدیدی از مذاکرات را که بر دستیابی به یک توافق در خصوص برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های بین‌المللی علیه این کشور متمرکز است آغاز کنند.

این دیپلمات‌ها که خواستند نامشان فاش نشود پیش از برگزاری نشست امروز گفتند که پیشرفت‌هایی در این مذاکرات حاصل شده است اما اختلافات کلیدی در خصوص یک سند جامع و پرانتزهای فنی هنوز به قوت خود باقی است.

ایران و گروه 1+5 که در اوایل آوریل به یک چارچوب کلی برای حصول توافق نهایی دست پیدا کردند تلاش می‌کنند تا پایان ماه ژوئن متن این توافق را تکمیل کنند.

بر اساس این گزارش، تیم مذاکره کننده ایران به رهبری عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در این مذاکرات حضور دارد و هلگا اشمید معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا رهبری طرف دیگر مذاکره را به عهده دارد، همچنین مقامات ارشد دیگر کشورهای مذاکره کننده شامل آمریکا، روسیه، چین، انگلیس، فرانسه و آلمان به این رایزنی‌ها خواهند پیوست.

به گزارش ایسنا، ایران و گروه 1+5 با هدف رفع نگرانی‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای تهران وارد این مذاکرات شده‌اند.

غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را به تلاش برای دستیابی به سلاح هسته‌ای متهم می‌کند. این در حالی است که مقامات ایرانی همواره تأکید کرده‌اند فعالیت‌های هسته‌ای ایران ماهیت کاملاً صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین ایران هیچ جایگاهی ندارد.

انتهای پیام

کد N829782

وبگردی