آفتاب
دهدشتی در صحن علنی مجلس اعلام کرد:

ممانعت از بازرسی دیوان محاسبات در مناطق آزاد از زمان تصدی ترکان

ممانعت از بازرسی دیوان محاسبات در مناطق آزاد از زمان تصدی ترکان

نماینده مردم آبادان و اروندکنار در مجلس با بیان اینکه دیوان محاسبات در دوره‌های قبل ‌گاهی به مناطق آزاد ورود پیدا می‌کرد، گفت: دیوان از زمان تصدی مسئولیت مناطق آزاد توسط ترکان، اجازه ورود نداشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدحسین دهدشتی در جلسه علنی امروز مجلس و در دفاع از طرح «تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند» اظهار داشت: به دلیل بی‌توجهی به دو شهر خرمشهر و آبادان، شاهد کاهش جمعیت این شهرها و مهاجرت مردم از این مناطق هستیم.

وی افزود: سال گذشته دولت آقای روحانی در سفر استانی به این منطقه، در مردم امیدواری ایجاد کرد، اما به دلیل بی‌توجهی مجدد به توسعه خرمشهر و آبادان، مردم مجدد نا امید شده‌اند.

نماینده مردم آبادان و اروندکنار با بیان اینکه مردم از شرایط موجود ناراضی‌ هستند، تاکید کرد: آقای ترکان (مشاور رئیس جمهورو دبیر شورای عالی مناطق آزاد و تجاری) اخیراً درباره تخلفات مناطق آزاد تجاری صحبت‌هایی داشته و به رد و بدل شدن پول‌های کثیف در این مناطق اشاره کرده است؛ اما این سوال پیش می‌آید کجا حیاط خلوت پول‌های کثیف شده است؟! آیا جز در حیات خلوت‌هایی است که نظارت در آنجا وجود ندارد؟! در بانک‌ها، مناطق آزاد و صندوق‌های بازنشستگی و سازمان تامین اجتماعی این پول‌های کثیف وجود دارند؟ چرا برای حل مشکلات این مناطق توجه لازم صورت نمی‌گیرد؟!

مناطق آزاد جلوی دستور رئیس مجلس را هم گرفته اند

دهدشتی ادامه داد: قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد اروند که عضو هیات مدیره هم هست، کاندیدای نمایندگی مجلس شده است؛ بر این حساب باید نظارتی بر عملکرد این منطقه آزاد صورت بگیرد. آنها اجازه نمی‌دهند دیوان محاسبات که بازوی نظارتی مجلس است در این حوزه ورود کند.

وی افزود: دیوان محاسبات در دوره‌های قبل گاه‌‌گاهی به مناطق آزاد ورود پیدا می‌کرد، اما طی دو سال اخیر یعنی دقیقا از زمان تصدی مسئولیت مناطق آزاد توسط آقای ترکان اجازه ورود نداشته است! با وجود ابلاغ و تأکید رئیس مجلس، این دیوان تمکین نکرده و به راحتی مسئولان مناطق آزاد در استان‌های مختلف اعلام کرده‌اند که اجازه ورود به دیوان محاسبات نداده‌ایم.

این نماینده مجلس تصریح کرد: با موافقت با تقاضای تحقیق و تفحص، در آستانه روز سوم خرداد، به مردم این منطقه نشان دهید کاری برای خرمشهر و آبادان انجام می‌دهید.

بر اساس این گزارش، در نهایت نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد سازمان منطقه آزاد اروند با ۱۴۸ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۳ رأی ممتنع از مجموع ۱۹۴ رإی ماخوذه، با این طرح موافقت کردند.

کد N829658

وبگردی