آفتاب

درخواست دولت لبنان برای محاکمه مجدد "میشل سماحه"

درخواست دولت لبنان برای محاکمه مجدد "میشل سماحه"

نماینده دولت لبنان در دادگاه نظامی این کشور خواهان محاکمه مجدد «میشل سماحه» شد که به اتهام وارد کردن مواد منفجره از سوریه به لبنان، به چهار سال و نیم حبس محکوم شده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از رسانه‌های لبنانی، درخواست برای محاکمه مجدد میشل سماحه، وزیر اطلاع‌رسانی سابق لبنان که پیشتر به اتهام وارد کردن مواد منفجره از سوریه به لبنان و تلاش برای انجام عملیات تروریستی به چهار سال و نیم حبس محکوم شده بود، به دنبال انتقادات تند سیاستمداران لبنانی از دادگاه نظامی این کشور و برخی اعتراضات در این کشور صورت می‌گیرد که چهار سال و نیم حبس را برای وی کم می‌دانند و خواهان ابطال این حکم هستند.

صفر صفر، قاضی لبنانی و نماینده دولت در دادگاه نظامی لبنان خواهان محاکمه مجدد میشل سماحه و تجدیدنظر در حکم صادره شده است و این درخواست را به دستگاه قضایی لبنان داده‌است. دستگاه قضایی لبنان کمی بیشتر از یک هفته وقت دارد تا موافقت یا مخالفت خود را با این درخواست اعلام کند و درصورت موافقت باید ظرف دو ماه محاکمه مجدد انجام شود.

دادگاه نظامی لبنان اخیراً میشل سماحه را که از اوت 2012 به اتهام برنامه‌ریزی مشترک با علی مملوک، رئیس دستگاه امنیت ملی سوریه برای انتقال مواد منفجره از سوریه به لبنان در بازداشت به سر می‌برد، به چهار و نیم سال حبس محکوم کرد اما سیاستمداران لبنانی از جمله چند وزیر و نماینده پارلمان معتقدند که این حکم با اتهامات وارده به وی همخوانی ندارد و چهار و نیم سال حبس برای وی کم است.

اشرف ریفی، وزیر دادگستری لبنان ضمن اعتراض به این حکم گفته بود که وزارت دادگستری هیچ ارتباطی با این دادگاه و حکم صادره ندارد و وی به روش قانونی جهت تجدیدنظر در حکم مذکور و تبدیل دادگاه نظامی به «دادگاه ویژه» تلاش خواهد کرد.

سمیر جعجع، رئیس حزب "القوات اللبنانیه" نیز اعلام کرد که حکم دادگاه نظامی اعتماد لبنانی‌ها را به دولت و وجود عدالت در کشور از بین می‌برد.

ولید جنبلاط، رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه نیز اعلام کرد که حکم این دادگاه به ترور و انفجار، مشروعیت می‌بخشد.

میشل سماحه که روابط خوبی با دولت سوریه دارد اوت 2012 به اتهام تلاش برای انجام عملیات خرابکارانه در لبنان دستگیر شد.

انتهای پیام

کد N829635

وبگردی