آفتاب
دبیر همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی:

بانوان جامعه برای از بین‌بردن اهداف نادرست بیگانگان گام بردارند

بانوان جامعه برای از بین‌بردن اهداف نادرست بیگانگان گام بردارند

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: اگر پیشرفت‌هایی در مسائل قرآنی برای بانوان جامعه به وجود آمده به دلیل رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی گفت: اگر پیشرفت‌هایی در مسائل قرآنی برای بانوان جامعه به وجود آمده به دلیل رهنمودهای مقام معظم رهبری است.

به گزارش خبرنگار دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، معصومه فرزانه در ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی که در حاشیه سی و دومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار کرد: امروز از بانوانی تجلیل می‌شود که عمر خود را در راه قرآن صرف کرده‌اند.

وی افزود: اولین رخداد این همایش این بود که به صورت بین‌المللی برگزار شد و 50 نفر از بانوان فعال مدارک خود را برای این همایش ارسال کردند که از هفت نفر آنها تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: ویژگی بعدی این همایش این است که ما امروز از بانوان فعال یمنی تقدیر می‌کنیم و این برای ما افتخاری است چرا که همواره ما حامی مظلومان بوده‌ایم.

دبیر ششمین همایش تجلیل از بانوان فعال قرآنی ادامه داد: اگر پیشرفت‌هایی در مسائل قرآنی برای بانوان جامعه به وجود آمده به دلیل رهنمودهای مقام معظم رهبری است. بانوان در این همایش باید با خود عهد ببندند که در راه اسلام و از بین بردن هدف‌های نادرست بیگانگان گام بردارند.

در ادامه این همایش خانم صفاتی یکی از فعالان برجسته عرصه قرآنی اظهار کرد: قرائت و تدبر مقدمه عمل به قرآن است. قرآن کریم دستورالعمل زندگی بشر است اما متاسفانه بسیاری به آن عمل نمی‌کنند و آن را کنار گذاشته‌اند.

این بانوی فعال قرآنی گفت: قرآن در قیامت از این مهجوریت خود شکایت می‌کند. متاسفانه برخی از کشورهای اسلامی قرآن را دستمایه رسیدن به اهداف دنیایی خود قرار داده‌اند. قرآن فقط برای طاقچه، عقد و عروسی و مراسم عزا نیست، بلکه قرآن درس زندگی و برای زنده‌ها است.

وی گفت: اگر در قرآن تدبر نکنیم عمل به قرآن را فراموش می‌کنیم. قرآن تنها یک نوشته مکتوب نیست بلکه یک حقیقت همیشه زنده است و باید در تمام مراحل زندگی مسلمانان از فرهنگ، اقتصاد، اجتماع، سیاست و خانواده گرفته تا سایر موارد وجود داشته باشد.

صفاتی گفت: ما کارهای بسیار زیادی را در رابطه با قرآن انجام داده‌ایم ولی باید کاری کنیم که سبک زندگی ما قرآنی شود. سبک زندگی تمدن بشر را قرآن شکل می‌دهد. تمدن فقط ماشین نیست بلکه زندگی قرآنی است.

این بانوی فعال قرآنی افزود: برخی از کشورهای اسلامی امروز ولایت شیطان را پذیرفته‌اند و همین ولایت سبب شده که به کشورهای مظلوم و مسلمان حمله کنند. ما در اینجا اعلام می‌کنیم که این کشورها زیر بیرق شرک و کفر هستند. ما باید کاری کنیم که در حوزه عمل به قرآن فعال باشیم.

وی گفت: ما باید ابتدا برای عمل به قرآن به درون خود مراجعه کنیم و ببینیم که چقدر توانسته‌ایم در حوزه عمل به آیات قرآنی فعال باشیم. چقدر توانسته‌ایم در کارهای روزمره خود صداقت داشته و تهمت و پرخاشگری را کنار بگذاریم. بانوان جامعه ما می‌توانند نقش بسیار زیادی در عمل به آیات قرآن ایفا کنند.

انتهای پیام

کد N829585

وبگردی